Vágólapra másolva!
A pénteki versenyzői eligazításon több versenyző is kikelt a Szuzukában is túl agresszívan védekező Verstappen ellen, de a holland kitart amellett, hogy nem csinált semmi rosszat. Ennek ellenére az FIA a jövőben szabálytalannak minősítette a fékezés közbeni irányváltoztatást.

Max Verstappen védekezési stílusára rengetegen panaszkodtak az elmúlt két idényben, a fiatal holland többek szerint olyan veszélyesen vezet, hogy csak idő kérdése, mikor okoz sérüléssel járó balesetet. Verstappen a legutóbbi versenyhétvégén, Szuzukában sem kímélte a riválisait: a 2. helyért támadó Lewis Hamiltont úgy tudta maga mögött tartani, hogy a féktávon hirtelen irányt változtatott, a britnek pedig a kormányt elrántva a a menekülőutat kellett választania, hogy elkerülje az ütközést.

Az FIA a hasonló manőverekért eddig nem büntette meg Verstappent, de a többi pilóta egyre hangosabban követeli, hogy tegyenek valamit a hasonló esetek megakadályozása érdekében. Az austini versenyzői eligazítás fő témája is Verstappen vezetési stílusa volt, többen felszólaltak a holland ellen. Sajtóértesülések szerint a máskor szótlan Kimi Räikkönen például több mint három percen keresztül beszélt az ügyről, ami már önmagában is mutatja, mennyire fontos a versenyzők számára a szabályok tisztázása.

Nico Hülkenberg szerint

a szabályok szigorításával nem kellene addig várni, amíg valaki belekeveredik egy nagy balesetbe.

"Akik otthonról, a kényelmes fotelből nézik a versenyeket, azt gondolhatják, jobbról és balról is sok helyünk van az előzésre. El sem tudják képzelni, milyen szűknek tűnik a pálya, amikor 330 km/ó-val száguldunk rajta - magyarázta. - Ha már ráléptünk a fékre, és az előttünk álló versenyző ezután bemozdul elénk, nem tehetünk semmit. Vagy nekiütközünk, vagy a menekülőúton folytatjuk, ahogy Lewis is tette, esetleg a falnak megyünk neki."

Egyre többen kritizálják Verstappen vezetési stílusát Forrás: AFP/2016 Getty Images/Mark Thompson

Whiting már döntött is

Verstappen korábbi csapattársa, Carlos Sainz úgy véli, csak a szabályok szigorításával lehet megelőzni a szuzukaihoz hasonló incidenseket. "Profi versenyzők vagyunk - szükségünk van konkrét szabályokra, mert egyébként bármit megtennénk azért, hogy megvédjük a pozíciónkat - mondta, majd hozzátette, szerinte az FIA reagálni fog a versenyzők kérésére. - Charlie-nak megvan a véleménye az ügyről, és most valószínűleg át fogja gondolni, amit tőlünk hallott. Vasárnapig kiderül, hogy szigorítanak-e a szabályokon."

Sergio Pérez szombaton azt mondta, Whiting igazat adott a felszólaló pilótáknak, ezért ő is arra számít, hogy szigorítanak a védekezés szabályain. Szerinte a sportba az elmúlt egy-két szezonban bekerült versenyzők körében jellemző, hogy féktávon irányt változtatnak, ezért csak most került terítékre az ügy.

Az időmérő előtt Whiting már ki is adta a Sportszabályzat 27.5-ös cikkelyének konkrétabb értelmezését.

Ez a cikkely úgy szól, hogy tilos feleslegesen lassan, kiszámíthatatlanul és másokat akadályozva vezetni, de Whiting most kifejtette, hogy abnormálisnak fognak tekinteni, és jelenteni fognak a sportfelügyelőknek minden olyan irányváltást a féktávokon, „amely miatt egy másik versenyzőnek elkerülő manőverbe kell kezdenie." Ez alól kivételt képez, ha valaki szabályosan visszatér az ideális ívre, egy autónyi helyet hagyva maga mellett, miután előzőleg az engedélyezett egy irányváltást már végrehajtotta védekezés közben.

A pénteki eligazításon egyébként Verstappen továbbra is kitartott amellett, hogy szabályosan vezetett Szuzukában.

- jelentette ki.

Ez igaz, viszont utána a felügyelők és Whiting mégis elbeszélgettek vele az eset kapcsán. Az új szabályértelmezés alapján már a tilosban járt volna a Kimi Räikkönen előtt a Hungaroringen, valamint a Lewis Hamilton előtt Szuzukában bemutatott manőverével is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!