Sergio Pérez szombaton azt mondta, Whiting igazat adott a felszólaló pilótáknak, ezért ő is arra számít, hogy szigorítanak a védekezés szabályain. Szerinte a sportba az elmúlt egy-két szezonban bekerült versenyzők körében jellemző, hogy féktávon irányt változtatnak, ezért csak most került terítékre az ügy.
Az időmérő előtt Whiting már ki is adta a Sportszabályzat 27.5-ös cikkelyének konkrétabb értelmezését.
Ez a cikkely úgy szól, hogy tilos feleslegesen lassan, kiszámíthatatlanul és másokat akadályozva vezetni, de Whiting most kifejtette, hogy abnormálisnak fognak tekinteni, és jelenteni fognak a sportfelügyelőknek minden olyan irányváltást a féktávokon, „amely miatt egy másik versenyzőnek elkerülő manőverbe kell kezdenie." Ez alól kivételt képez, ha valaki szabályosan visszatér az ideális ívre, egy autónyi helyet hagyva maga mellett, miután előzőleg az engedélyezett egy irányváltást már végrehajtotta védekezés közben.
A pénteki eligazításon egyébként Verstappen továbbra is kitartott amellett, hogy szabályosan vezetett Szuzukában.
Nem büntettek meg, tehát nem csináltam semmi rosszat"
- jelentette ki.
Ez igaz, viszont utána a felügyelők és Whiting mégis elbeszélgettek vele az eset kapcsán. Az új szabályértelmezés alapján már a tilosban járt volna a Kimi Räikkönen előtt a Hungaroringen, valamint a Lewis Hamilton előtt Szuzukában bemutatott manőverével is.