Vágólapra másolva!
Nico Hülkenberg átigazolásával végre a Renault háza táján is előrelépés történt a pilótapiacon, de még mindig sok a nyitott kérdés. Áttekintjük, hogyan nézhet majd ki a 2017-es F1-es rajtrács.

Az élcsapatoknál, a Mercedesnél, a Red Bullnál és a Ferrarinál már hónapokkal ezelőtt eldőlt, hogy kik versenyezhetnek 2017-ben, a többieknél viszont sok esetben még mozgások várhatók, hiszen legjobb esetben is csak az egyik versenyző helye biztos. Nico Hülkenberg átigazolásával végre dőlni kezdenek a dominók, de azt még nem lehet pontosan látni, hogy a nagy székfoglaló végén ki, hova kerül.

Hülkenberg távozásával felszabadul egy hely a Force Indiánál, ami a mai állás szerint az elérhető legvonzóbb pozíció, mivel a silverstone-i istálló jelenleg az 5. a konstruktőri pontversenyben. A dán TV 2 Sport értesülései szerint Kevin Magnussen ügynöke, Jesper Carlsen csütörtökön Angliába utazott, ahol a Force India és a Renault képviselőivel is tárgyalt a folytatásról.

Indul a nagy F1-es székfoglaló a 2017-es szezonra Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

Magnussen szabadon igazolható, mivel a Renault opciója lejárt a szolgálataira. Feltehetőleg attól függ maradása jelenlegi csapatánál, hogy az enstone-iak meg tudják-e szerezni a helyére Valtteri Bottast vagy megkockáztatják-e Esteban Ocon leigazolását. Amennyiben igen,

Magnussen szimpatikus lehet a Force India számára, mivel a Jack & Jones révén erős szponzori háttér áll mögötte.

Ez fontos szempont a szűkös büdzséből gazdálkodó Force Indiának, ahol felmerült Esteban Ocon vagy esetleg Pascal Wehrlein neve is. A Mercedes két tehetségének egyikét viszont valószínűleg csak úgy vállalják be, ha a Mercedes árengedményt ad a motorok díjából, és egyelőre nem világos, hogy a csillagos márka meddig hajlandó elmenni tehetségei finanszírozása terén.

Ocon jelenleg a Manor színeiben versenyez, de több csapat is szívesen látná jövőre Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

Ez természetesen kiszámíthatatlanná teszi a Manor felállását is, de a sereghajtó istálló minden szempontból az F1-es „tápláléklánc” leggyengébb eleme, így várhatóan azokból válogatnak majd, akik elérhetők maradnak a piacon, és szponzorokat is tudnak hozni. Nem kizárt Rio Haryanto visszatérése sem, ő állítólag menesztése után már összeszedte a folytatáshoz szükséges pénzt, de ekkor már túl késő volt, mert átadták a helyét Oconnak.

Nagy kérdés, hogy mi lesz a Williamsszel.

Sajtóhírek szerint mindenképpen meg akarják tartani Bottast, de a finn pilóta csak egy évre akar aláírni, gyaníthatóan azért, hogy szabad legyen, ha 2018-ra pilótát keresne a Ferrari. Bottasnak ráadásul állítólag sokkal többet kellene fizetni a szerződés meghosszabbítása esetén, ezért elképzelhető, hogy végül a B tervet, és a Renault-t választja.

Williams, és utána esetleg Ferrari, vagy Renault? Bottas fontos döntés előtt áll Forrás: Williams F1

Ez kellemetlen lenne a Williamsnek, mivel ebben az esetben az új szabályok miatt átformálódó F1-es korszakot teljesen új pilótafelállással kezdenék meg. Felmerült, hogy a brazil szponzorok pénzét maga mögött tudó Felipe Nasr vehetná át Bottas helyét, Felipe Massa ülésére pedig Lance Stroll a befutó, de a csapat főszponzora,

a Martini miatt állítólag várni kell a bejelentéssel, amíg Stroll betölti a 18. életévét. Megerősítés így leghamarabb a Mexikói Nagydíjon érkezhet.

A Saubernél szinte biztos, hogy megtartják Marcus Ericssont, hiszen hozzá köthető a csapat új tulajdonosi köre, és valószínűleg Nasr is maradásra számít, mert azt nyilatkozta, hogy neki „eléggé rendben van”, hogy a svájci istálló jövőre is az idei Ferrari motorokat fogja használni.

Stroll szerződtetésének bejelentése csak idő kérdése Forrás: Lance Stroll honlapja

A Haasnál Romain Grosjean helye biztos, egyelőre nem tudni, hogy mi lesz Esteban Gutiérrez sorsa, de a Ferrari GP3-as üdvöskéje, Charles Leclerc biztosan nem ülhet még a helyére, így várhatóan az erős szponzorokkal rendelkező mexikói megtarthatja az állását. A McLarennél Fernando Alonso csapattársa Stoffel Vandoorne lesz.

A Toro Rossónál Carlos Sainz helye sziklaszilárd, miután a Red Bull nem engedte el őt a Renault-hoz. Csapattársa Danyiil Kvjat vagy a GP2-ben szereplő, és a Red Bullnál a 2017-es gumikat tesztelő Pierre Gasly lehet. Gasly eddig hullámzó teljesítményt nyújtott, Kvjat viszont kezd magára találni, miután az idei szezon nagy részében formán kívül versenyzett.

A 2017-es versenyzői felállás

Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Daniel Ricciardo, Max Verstappen
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Force India: Sergio Pérez, Kevin Magnussen?, Esteban Ocon?
Williams: Valtteri Bottas?, Lance Stroll?, Felipe Nasr?
McLaren: Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne
Toro Rosso: Carlos Sainz, Danyiil Kvjat?, Pierre Gasly?
Haas: Romain Grosjean, Esteban Gutiérrez?
Renault: Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen? Jolyon Palmer? Valtteri Bottas? Esteban Ocon?
Manor: Pascal Wehrlein? Rio Haryanto?
Sauber: Marcus Ericsson, Felipe Nasr?

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!