Bár még nincs vége a szezonnak, az év egyik csalódásának szinte biztosan elkönyvelhetjük a Williams 2016-os teljesítményét, hiszen minimális célként a konstruktőri világbajnokság 3. helyének megtartását jelölték meg, jelenleg viszont csupán az 5. helyen szerénykednek. Pat Symonds, a csapat technikai igazgatója már korábban elismerte, hogy a fejlesztéseik nem váltak be.
Symonds az Autosport kérésére részletesebben is körbejárta a helyzetet, azt mondta, már télen látták, hogy a sikeres FW36-os, és az FW37-es után az idei FW38-as előkészületei nem haladnak az elvárt ütemben, aztán 2016 nyarán sem tudták véghezvinni az előre eltervezett fejlesztéseket.
„Ezért most egy kissé hátrányban vagyunk. Ha összevetjük magunkat a Mercedesszel, nem sokat veszítettünk. Közben viszont a Red Bull óriási erőfeszítéseket tett a motor és a karosszéria terén is,
a Force India pedig a karosszéria és az aerodinamika oldalán ugrott nagyot.”
Symonds elárulta, hogy nagy figyelmet fordítottak az első vezetőszárny fejlesztésére, de „ezek egyáltalán nem térültek meg, a Force India viszont nagyon jó munkát végzett. Az újításaik nagyon beváltak, miután rájöttek, hogyan használják őket.”
A Williamsnél „itt-ott nyertek néhány pontnyi” leszorítóerőt a padlólemez és a hűtés optimalizálásával, de a szezon vége felé már látszik, hogy az első szárnyban kiaknázatlan potenciál nagyon hiányzik nekik. Symonds azt is tudja, hogy mely téren akadnak látványos gyengeségei az autójuknak.
Nagyon keményen dolgoztunk a lassú kanyarokon, és ezekben javult a balansz, valamint a tapadás is. A 2015-ös monacói futam után elvégeztünk néhány feladatot, ezek igen gyümölcsözők voltak, de a tempó a leszorítóerőn múlik, és e téren mindenképpen lemaradtunk.
A kötelezően magas guminyomások és kerékdőlések arra kényszerítenek minket, hogy új dolgokat próbáljunk ki. Ez megakadályozta, hogy gyorsabbá tegyük az autónkat, mert a gumik megóvásával kellett foglalkoznunk. Ahogy azt láthatják, e téren már elég jók vagyunk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!