Vágólapra másolva!
Kevin Magnussen autójának múlt pénteki kigyulladása ismét vitát keltett az F1-es bukókeret, a glória létjogosultságával kapcsolatban. A pilóta ilyen helyzetekben nem akar akadályba ütközni.

Látványos baleset történt a múlt hétvégén rendezett Malajziai Nagydíj pénteki első szabadedzésén. Kevin Magnussen rögtön az első ellenőrző kör végén visszatért a bokszutcába, de Renault-jának motorja már akkor füstölt, és megállás után rögtön lángra is kapott. A szerelők gyorsan a dán segítségére siettek, pólóban és rövidnadrágban sokáig próbálták eloltani a tüzet.

Magnussen jó helyen volt, a mérnöke rádión tudott szólni neki, hogy azonnal ugorjon ki, és a lángoktól elhúzódó szerelők is próbálták őt kisegíteni a Renault-ból. Mintaszerűen hajtotta végre a menekülési gyakorlatot, és pillanatok alatt kiugrott az autóból, de utána a Bildnek elmondta, ez valószínűleg nem ment volna ilyen könnyen, ha ott van a bukókeret is, amely lelassíthatja a kiszállást.

Az autó tetejéről folyt ki az üzemanyag, ami lángra kapott, egy szelep romlott el Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Még nem teszteltem a glóriát, úgyhogy nem tudom megítélni, de szerintem további 5 másodperc túl sok lenne, ha az autó lángokban áll. A szerelőim remekül kezelték a tüzet, és lehetővé tették, hogy már délután visszaüljek az autóba. Az én szemszögemből az történt, hogy a

A helyszínen tartózkodott Alexander Wurz, a versenyzők szakszervezetének (GPDA) elnöke is. A korábbi F1-es pilóta elsősorban a szerelők ruházata miatt aggódott, mert rajtuk a szabadedzésen nem volt tűzálló overall, és elbagatellizálta a glória esetleges negatív hatását a menekülésre nézve.

Pérez részt vett mentési gyakorlaton is a glóriával, szerinte a jelenlegi helyzetnél tovább tart így a kiszállás Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

„Talán fél másodperccel tovább tartana, de a tűzálló overall igazi lángokat is kibír 50 másodpercig” – mondta Wurz a Sky Sportsnak.

A glória bevezetését egyelőre 2018-ig elhalasztották,

miközben a versenyzők folytatják a szabványos alkatrész tesztelését. Amikor a döntést meghozták, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, a szerkezetnek „vannak előnyei, de rengeteg a megválaszolatlan kérdés, és nem támaszkodhatunk olyamire, amiről nagyon kevés a tapasztalatunk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!