Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint a Mercedesnél addig nem állnak le, amíg meg nem bizonyosodnak arról, hogy Lewis Hamilton üzembiztos motorokat kap. Lauda szerint röhejes hülyeség a szabotázs gondolata.

Az élről esett ki Lewis Hamilton a múlt hétvégi Malajziai Nagydíjról, ezzel 23 pontra nőtt a hátránya a világbajnoki pontversenyben. A Mercedes pilótájának autójában a belső égésű motor romlott el, pedig még csak egy versenyt, egy szabadedzést és egy időmérőt teljesített korábban. Hamilton hirtelen felindulásból azt mondta, "valaki vagy valami nem akarja, hogy nyerjek", s bár ezt sokan egy ellene zajló összeesküvésre való utalásnak vették, utólag kijelentette, hogy egy "felsőbb hatalomra" gondolt, nem a Mercedesre. Kompromisszumokat is hajlandó lenne kötni.

„Nem tudom, hogy a maradék két motorom kibírja-e az évet, csak reménykedhetek ebben – idézte őt az Autosport. – Most az foglalkoztat, hogy olyan jól bánjak velük, amennyire csak lehetséges, és biztosan működjenek. Ha ehhez az kell, hogy kihagyjak edzéseket is, akkor megteszem. Mindenre kész vagyok, hogy végig tudjak menni a versenyeken.”

Füstbe ment terv Forrás: AFP/Manan Vatsyayana

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója azonban leszögezte, hogy ezt nem tekintik opciónak, mert Hamilton „egész hétvégéjének ártana, ha kimaradna egy edzésből, ezért úgy akarunk megérkezni a versenyekre, hogy a megbízhatósággal nincs gond.”

Jelentős változásokra maximum az üzemeltetés szempontjából lehet számítani,

Hamilton autójába ugyanis büntetlenül nem lehet további hajtáslánc-elemeket beszerelni az idén, ráadásul a szezon már a hétvégén folytatódik Japánban. Wolff azt ígérte, hogy minden követ megmozgatnak Hamilton két megmaradt erőforrásának átvizsgálása érdekében.

„Azt viszont hozzátenném, hogy eddig is így csináltuk. Szigorúan ellenőrizzük az összes apróságot is, mindent megteszünk, amire szükség van, hogy ezt az adott hibát orvosoljuk.

Wolff csapatát többször vádolták már részrehajlással hol ebbe, hol abba az irányba Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Érdekes a helyzet, mert eddig nem összefüggő meghibásodásokról volt szó, mindegyik különbözik – utalt Hamilton korábbi problémáira. – Ezek részint az ellátási láncban, részint a felhasznált anyagokban és az összeszerelés során keletkeztek, de lehetett szó tervezési hibáról és idő előtti anyagfáradásról is. Nem találtunk beazonosítható mintázatokat a hibákban.”

Bár első felindulásában maga Hamilton is kifakadt a történtek után, Niki Lauda „röhejes hülyeségnek” nevezte, hogy szabotálni akarják a háromszoros világbajnok címvédését.

„Ha közvetlenül Lewisszal beszélnek, gondolom, ő sem állít mást. Technikai téren tökéletesen kiszolgáljuk őt és Nicót is. Már két világbajnoki címet nyert velünk, és mi fejeztük be a legtöbb versenyt. Mit gondolnak, hirtelen elkezdjük fúrni? Ugyan, miért tennénk? Ez egy teljesen röhejes hülyeség.”

Kínos vereség a főszponzor fellegvárában

Az időmérő edzés után kevesen fogadtak volna arra, hogy a Mercedes nem biztosítja be a konstruktőri világbajnoki címet főszponzoruk, a Petronas hazai pályáján, mivel annyit kellett volna csak tenniük, hogy 222 pontos előnyükből 215-öt megőriznek. A rajtbaleset miatt azonban Rosberg is csak 3. lett, így a Red Bull kettős győzelme miatt 194 pontra apadt a különbség.

A helyiek öröme viszont valószínűleg nem lesz felhőtlen akkor sem, ha a Mercedes visszavág Japánban, főleg azután, hogy óriásplakáton hirdették, a Petronas üzemanyaga segít mérsékelni a motor túlmelegedését, és így a győzelem elérését.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!