Társoldalunk:

Jövőre is ilyen hosszú marad az F1 szezonja

2016.09.29. 09:37

Az FIA nyilvánosságra hozta az előzetes versenynaptárt, amely az ideihez hasonlóan 21 fordulóból áll, bár egyelőre három is csak ideiglenes jelleggel szerepel benne. Apróbb ráncfelvarrást végeznek a sportszabályokon is.

Az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) szerdai, Párizsban tartott ülésén jóváhagyta a Forma-1 2017-es előzetes versenynaptárát, amely az idei, rekordhosszúságúnak számító szezonhoz hasonlóan 21 fordulóból áll. Igaz, egyelőre három – a kanadai, a német és a brazil – csak ideiglenes jelleggel, megcsillagozva szerepel benne. Különösen a Német Nagydíj megrendezése kérdéses, a naptárban ugyanis Hockenheim szerepel a helyszíneként, pedig a váltott rendszerben jövőre az anyagi problémákkal küszködő, ezért a rendezésre alkalmatlan Nürburging lenne a soros.

2017-ben is 21 fordulós szezont terveznekForrás: AFP/2016 Getty Images/Dan Istitene

A három héttel ezelőtt kiszivárgott változathoz képest a versenynaptár minimális változtatásokat tartalmaz. A kínai verseny dátumát egy héttel kitolták, április 9-re, szeptemberben pedig Szingapúr és Malajzia helyet cserélt, vagyis az ideivel ellentétben jövőre az utóbbira fog előbb sor kerülni. Egy héttel elcsúsztatták a Mexikói Nagydíjat is, amelyet így két héttel az austini, de csak egy héttel az interlagosi futam előtt rendeznek majd meg.

A Magyar Nagydíjat, akárcsak az idén, július utolsó előtti hétvégéjére tették,

ami azt jelenti, hogy nem az lesz az utolsó verseny a nyári szünet előtt – ez azonban megváltozhat, ha a németországi forduló az említett problémák miatt elmarad. A szezon egyébként az ideihez képest egy héttel később, március 26-án fog kezdődni, szokás szerint Melbourne-ben, de ugyanazon a hétvégén, november 26-án zárul majd le, mint ebben az évben, azaz pontosan nyolc hónap hosszú lesz.

# Dátum Ország
1. 2017. március 26. Ausztrália
2. 2017. április 9. Kína
3. 2017. április 16. Bahrein
4. 2017. április 30. Oroszország
5. 2017. május 14. Spanyolország
6. 2017. május 28. Monaco
7. 2017. június 11. Kanada
8. 2017. június 18. Azerbajdzsán
9. 2017. július 2. Ausztria
10. 2017. július 9. Nagy-Britannia
11. 2017. július 23. Magyarország
12. 2017. július 30. Németország
13. 2017. augusztus 27. Belgium
14. 2017. szeptember 3. Olaszország
15. 2017. szeptember 17. Malajzia
16. 2017. október 1. Szingapúr
17. 2017. október 8. Japán
18. 2017. október 22. USA
19. 2017. november 5. Mexikó
20. 2017. november 12. Brazília
21. 2017. november 26. Abu-Dzabi

A WMSC elfogadta a kedden már megszellőztetett új sportszabályokat is, így

2017-től esőben is állórajttal fognak kezdődni a versenyek,

és bezárják azt a kiskaput, amely lehetővé tette a hajtáslánc-elemek felhalmozását. Ezt konkrétan úgy teszik meg, hogy ha valaki az egész szezonra vonatkozó keretet átlépve egy nagydíjhétvégén több újat kap ugyanabból az elemből – mint például Lewis Hamilton Spában –, a további futamokon csak az utolsót használhatja fel.

A pilótáknak hivatalosan is lehetővé tették, hogy évente egyszer, például a hazai versenyükön, vagy valamilyen jubileum alkalmával, eltérjenek a szokásos sisakfestésüktől.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!