Vágólapra másolva!
A japánok F1-es programjának vezetője, Juszuke Haszegawa elárult néhány részletet az idei jelentős fejlődésük hátteréről. Figyelmeztetett, hogy mostantól csak nehezebb dolguk lesz.

A tavalyi arcpirító szereplés után a McLaren Honda az idén már felzárkózott a középmezőnyhöz, és Fernando Alonso szerint nemsokára már a Ferrarit is célba vehetik. A japánok sportprogramjának irányítását az év elején vette át Juszuke Haszegawa, és a Motorsport.com-nak elárulta, az első néhány futam után taktikát váltottak, részben ennek is köszönhető az erőforrás fejlődése.

„A téli teszteken úgy gondoltuk, hogy az autónk teljesítménye elég lehet a pontszerzéshez, úgyhogy csak marginális gyorsulást értünk el, mert a megbízhatóság volt előtérben. A Kínai Nagydíjat viszont mindenki befejezte, mi pedig csak a 12-13. helyen értünk célba. Ekkor rájöttünk, hogy ez nem ér semmit, és kockáztatnunk kell. Oroszországtól magasabb teljesítményre kapcsoltunk, de ennek közvetlen következménye lett néhány meghibásodás.”

Szingapúrtól sikereket várnak Forrás: McLaren

Haszegawa szerint ugyanez történt Spában és Monzában, ahol új erőforrás-változatot vetettek be, de nem volt elég idejük tesztelni. Elfogadja viszont, hogy kockáztatniuk kell a fejlődés érdekében, és nem tartja különlegesnek a Honda idei előrelépését.

A teljesítmény javulásának üteme így persze gyorsabb. Ha viszont közelebb kerülünk a többiekhez, még nehezebbé válik majd, hogy egyáltalán folytatni tudjuk a közeledést hozzájuk.”

A japán szakember szerint tavaly a legnagyobb baj az volt, hogy a megbízhatatlanság miatt még tesztelni sem tudtak rendesen. A háttérben persze a műszaki problémák mellett a szervezeti felépítést is össze kellett hangolni, ami az eltérő japán és brit munkamódszerek miatt egyáltalán nem volt könnyű. A Honda mindent önerőből, saját kútfőből akar megoldani, de addig legalább már eljutottak, hogy a McLarentől hajlandók segítséget kérni.

Alonso meglepetésre az utolsó helyről is pontokat szerzett Belgiumban, csak egyértelműen gyorsabb autók zártak előtte Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Dursun Aydemir

„Szerintem javul a kapcsolatunk, de ez természetes, hiszen már a második évben járunk, és azért is, mert elkezdtük használni néhány technológiájukat” – mondta. „A kommunikáció és az egyeztetések terén is szorosabban együttműködünk, szerintem ma már folyékonyan. Csapatként egyeztetünk, nincs határvonal a Honda és a McLaren között.”

Haszegawa korábban már utalt arra, hogy jövőre alaposan átépítik az erőforrást, de ezúttal megerősítette, hogy „teljesen újratervezik” azt, a kompakt kialakításhoz viszont próbálnak ragaszkodni.

„Mivel már nem lesznek zsetonok, teljesen újratervezhetjük a motort a szabályok keretein belül. Az égésteret és az elrendezést a nulláról kezdtük újra” – foglalta össze. „Az égéstér és maga a belső égésű motor jelenti majd a legnagyobb különbséget.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!