Vágólapra másolva!
Két különböző pályán folytatta a Pirelli a 2017-es gumik prototípusainak tesztelését. A Red Bull után a Ferrari és a Mercedes is ízelítőt kapott a jövő évi abroncsokból. Szerdán is folytatódik a munka.

Az augusztusi vakáció alatt kezdődött a 2017-es gumik prototípusainak tesztelés Fioranóban és Mugellóban a Ferrari és a Red Bull részvételével. A Scuderia fellocsolt pályán próbálgatta az esőgumikat, a Red Bull pedig a slickekkel foglalkozott két-két nap erejéig.

A mezőny közben teljesítette a Belga- és Olasz Nagydíjat, majd a Ferrari tesztcsapata Barcelona, a Mercedes pedig – első alkalommal – Paul Ricard felé vette az irányt. Mindkét istálló módosított 2015-ös autókat használ annak érdekében, hogy szimulálhassák a jövőre megnövekedő leszorítóerőt.

Räikkönen kezdte a barcelonai tesztet a Ferrarinál Forrás: Ferrari

A Pirelli korábban panaszkodott, hogy a Ferrari és a Red Bull tesztautója nem elég gyors, így az általuk generált adatok nem reprezentatívak, az olaszok valószínűleg erre reagálva módosították a tesztautó padlólemezét, és további módosítások is történtek a jövő évi körülmények szimulálása érdekében.

Augusztusban Sebastian Vettel és Esteban Gutiérrez állt csatasorba a Scuderiánál, Barcelonában 2007-es világbajnok, és a V10-es korszak egyik utolsó ismerője, Kimi Räikkönen ült autóba, mielőtt szerdán átadja a volánt csapattársának. A Mercedesnél Pascal Wehrlein vezet három napig.

Wehrlein tesztelhette az átalakított Mercedest Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

„Rengeteg összehasonlítás történik profilok, szerkezetek, és anyagok tekintetében, mivel még mindig a fejlesztés elején járunk” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere. „Csak a programunk végén állnak majd össze az elemek, de ez a teszt fontos számunkra, mert először megyünk reprezentatív pályán.”

„Van előzetes szimulációs adatunk Barcelonáról, ezt a csapatoktól kaptuk, úgyhogy van sejtésünk arról, hogy a szimuláció szintjén hogyan teljesítenek majd az autók. Összevethetjük majd egy igazi hibrid autóval, úgyhogy ez jó referencia pont lesz számunkra.”

A tesztautón aránytalanul nagynak tűnnek a gumik Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Hembery szerint a csapatok is rengeteget tanulnak az elvégzett munkából, de nem részletezte, hogy csak a résztvevőkre gondol, vagy általánosságban beszél az istállókról. Úgy vélte, hogy nagyon sok segítséget kapnak tőlük a felkészülés során.

A Mercedes és a Pirelli a Paul Ricardon zajló programról nem közölt részleteket, de a franciaországi helyszínen még csütörtökön is pályára lépnek majd. A teljes tesztprogram menetrendjéről itt írtunk korábban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!