Társoldalunk:

A Renault nem adja fel, új motort kap a Red Bull Szingapúrra

2016.09.05. 12:10

Eddig úgy volt, hogy csak 2017-re készül új Renault motor, de a Red Bullnál elárulták, hogy Szingapúrra továbbfejlesztett erőforrást és üzemanyagokat kapnak. Egy kicsit gyorsabbak lehetnek.

Monzában a várakozásoknak megfelelően vereséget szenvedtek a Ferrariktól, a Red Bull mégis nagyon jól áll, mert továbbra is megelőzik olasz ellenfelüket a konstruktőri és az egyéni világbajnokságban is. A Ferrari hazai pályán elhasználta az idei utolsó motorfejlesztési zsetonjait is, és kiderült, hogy a Szingapúri Nagydíjon a Renault is bevált néhány zsetont egy újabb verzióra.

„Akad néhány apróságunk, és úgy hallom, hogy néhány zsetont is elkölthetnek” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Renault-ról a Motorsport.com-nak. „A gyár viszont már elég erősen 2017-re összpontosít, úgyhogy csak apró dolgokra lehet számítani, semmi jelentősre.”

Monzában a Red Bull nem volt harcban a dobogóért, de ez csak tervezett visszaesés voltForrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

A szaklap szerint két-három zseton beváltásáról lehet szó, és további fejlődést hozhat a Total által készített új üzemanyag, ami újabb lóerőket jelenthet a Red Bullnak, és minden bizonnyal a gyári csapatnak is. A Renault istállónak erre még nagyobb szüksége van, mert az elmúlt futamokon egészen a mezőny végére csúsztak le.

Az Auto Motor und Sport a várható gyorsulást körönként 2 tizedmásodpercre taksálja, és 15 lóerős teljesítménynövekedésről ír. A fejlesztés várhatóan a belső égésű motort, azon belül is a befecskendezést érintheti.

Kanyargós pályán is jól jöhet az erősebb motorForrás: AFP/Jean Christophe Magnenet

A helyszínválasztás elsőre furcsának tűnhet, mert Szingapúrban a Monacói Nagydíjhoz hasonlóan a lehető legnagyobb leszorítóerővel mennek az autók, de a Renault az idei első komolyabb fejlesztését szintén a kanyargós utcai pályán vetette be, és Daniel Ricciardo meg is szerezte a pole pozíciót, majd a csapat hibája miatt veszítette el a győzelmet Lewis Hamilton ellen.

Jobb helyzetben vagyunk, mint 12 hónappal ezelőtt voltunk” – mondta Horner a monzai 5. és 7. hely után. „Van még teendőnk, hogy csökkentsük a hátrányt, de olyan pályák jönnek most, amelyek remélhetőleg jobban kedveznek majd az autónk jellegének. Szingapúr, Malajzia, Japán és Mexikó elméletben mind elég ígéretes számunkra” – tette hozzá.

Rémi Taffin, a Renault motorfőnöke az Autosportnak megerősítette, hogy 1-2 tizedet várnak az újítástól, és azt sem zárta ki, hogy a szezon végéig még további fejlesztéseket vetnek be. A gyártó eddig mindössze 11 zsetont váltott be az idén engedélyezett 32-ből.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!