Vágólapra másolva!
Úgy véli, a Williamsre hosszas éjszakai munka vár, hogy átlendüljenek a nehézségeken, bár Bottas szerint nem annyira reménytelen a helyzet. Massa a Pirelli által előírt guminyomásra panaszkodik.

Felipe Massa elsősorban a Pirelli által a spái pályára előírt, szerinte röhejesen magas guminyomást okolja a Williams gyenge pénteki szerepléséért. A brazil csak a 17. helyen végzett a mérvadónak számító délutáni edzésen, holott a vonalvezetésnek elvileg kedveznie kellene a Mercedes motorját használó csapatnak.

"Az autó ma nagyon makacsul viselkedett, sokat küszködtünk mind a rövid, mind a hosszú etapokon a gumikkal. Ez szörnyen nehéz péntek volt. Hosszú éjszaka vár ránk a probléma megoldására. Úgy vélem, részben a guminyomás okozta a problémát. Ilyen magas értékkel még sohasem vezettem a karrierem során, ez őszintén szólva röhej" - mondta. "Az autó egyszerűen nem tapad az aszfalthoz."

"A célunk, hogy például a Force India és a McLaren előtt végezzünk, de míg nekik jól alakult a péntek, nekünk nem. Muszáj javulnunk."

Massa nincs kibékülve a Pirelli által meghatározott guminyomással. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/John Thys

A Pirelli a két tavalyi rejtélyes defekt miatt választhatott ennyire magas minimális guminyomást a Belga Nagydíjra.

Massa egyébként újra azt a 2-es számú kasztnit használja,

amivel a július eleji Osztrák GP-ig versenyzett, miután a 4-es számú váz furán viselkedett a hockenheimi ütközését követően.

Bottas optimistább

Valtteri Bottas egy pozícióval előzte meg csapattársát délután, de úgy érzi, legjobb körében benne maradt néhány tized, önhibáján kívül. "A nyers köridők alapján tényleg elég rosszul állunk, de amikor megkaptam a szuperlágy gumit,

- magyarázta.

"Nem éreztem annyira rossznak a helyzetet. Biztosra veszem, hogy gyorsabbá tudjuk tenni az autót, és javítunk a balanszon. Reménykedek, hogy holnap sokkal erősebbek leszünk, és a legjobb tíz közt végzünk."

Bottas a délutáni edzésből mintegy háromnegyed órát elvesztett amiatt, hogy autójában ki kellett cserélni a vezérlőelektronikát.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!