Társoldalunk:

Pályaelhagyások: az FIA nem enged a csapatoknak

2016.08.22. 13:59

A Mercedesnél és a Red Bullnál azért lobbiztak, hogy lazítsanak a szigoron, vagy legalább legyen következetesebb a szabályozás, de Charlie Whiting szerint ez nem lehetséges.

Miután az Osztrák, a Magyar és a Német Nagydíjon kanyarról kanyarra változott, hogy hol jár büntetés pályaelhagyásért, és ezt a Hungaroringen már a rázókövekbe épített szenzorokkal is ellenőrizték, két csapatfőnök szót emelt az átláthatatlan, következetlen szabályozás ellen.

A Mercedest irányító Toto Wolff azzal a radikális ötlettel állt elő, hogy sehol ne legyen tilos letérni a pályáról, míg Red Bull-os kollégája, Christian Horner szerint még az is jobb lenne, ha az összes kanyarban egyformán büntetés járna a fehér csík mind a négy kerékkel való átlépéséért.

Továbbra is büntetnek a pályaelhagyásokértForrás: AFP/Patrik Stollarz

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting azonban kitart amellett, hogy elkerülhetetlen a kanyaronkénti szabályozás. Szerinte Wolff és Horner véleménye nem megalapozott.

Én azt gondolom, továbbra is az eddigi utat kell követnünk"

– jelentette ki. „Egyes pályákon vannak bizonyos kanyarok, amelyek kisebb fejtörést okoznak számunkra, de ezeket a problémákat szép sorban megoldjuk."

„A teljes szabadság biztosításában, illetve abban, hogy engedjük a versenyzőket figyelmeztetés nélkül nagyon szélesen fordulni, egyszerűen az a nehézség, hogy így egy alapvetően más, gyorsabb pálya jönne létre, kisebb bukóterekkel."

Az FIA-nak az idén már kellett visszakoznia egy szabályozás, konkrétan a rádiótilalom terén, amelyet a csapatok kérése ellenére tovább szigorítottak, mielőtt kénytelenek voltak lényegében teljesen feloldani.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!