Szakemberhiány hátráltatja a Renault felzárkózását

Forma-1, Jolyon Palmer, Renault Sport Racing, Brit Nagydíj, bokszkiállás
30 PALMER Jolyon (gbr) Renault ambiance during the 2016 Formula One World Championship, Grand Prix of England from july 8 to 10, in Silverstone, Great Britain - Photo Antonin Grenier / DPPI
Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul nem érti, hogy az F1-es ellenfeleiknél dolgozó mérnökök miért nem hisznek a Renault terveiben. Nagyra tartja James Allisont, aki a Ferrari után visszatérhet Enstone-ba.

Romjaiból építi újjá az enstone-i F1-es csapatot a Renault, miután az előző tulajdonos majdnem csődbe vitte a vállalatot. A folyamat részeként gyakorlatilag az összes kulcsemberüket elvesztették, ezért az autógyártó tudja, hogy több tehetséges mérnököt és egyéb szakembert kell szerződtetniük, ha vissza akarnak kerülni az F1 élére. Ez azonban a vártnál is nehezebben megy.

„A humán erőforrás terén elmaradunk a terveinktől” – ismerte el Cyril Abiteboul az Autosportnak. „A vártnál nehezebben és lassabban tudunk új embereket bevonni a létszám és a képességek tekintetében is. Ahhoz persze időre van szükség, hogy a már szerződéssel rendelkezők kilépjenek. Először is meg kell győznünk őket, és igazából ezzel küszködünk. Nem is értem, miért nem tudjuk elhitetni az emberekkel, hogy a Renault mennyire elkötelezett e projekt mellett.”

Nincs elég, és elég jó szakember a Renault gárdájában Forrás: DPPI media/Antonin Grenier

„Azt akarom, hogy az emberek tudják, mi szuper komolyan vesszük a feladatainkat, de ezt szerintem majd a tetteink és a szavaink fogják megmutatni” – mondta a francia, aki a jövő hónapban számít az első új munkatársak érkezésére, akiket már a 2017-es autó fejlesztésébe is bevonnak. Neveket nem volt hajlandó elárulni, de elképzelhető, hogy a Ferraritól távozó James Allison és Dirk De Beer is köztük van.

Abiteboul kijelentette, 500 fős létszámmal dolgoznak, az év végére 590 a céljuk.

„Azt hittük, könnyebb lesz elcsábítani az embereket, és megtartani őket. Elvesztettünk néhány főt, akiket nem igazán győztek meg a képességeink, és nem hiszik, hogy a jövőben élcsapattá válhatunk. Bizonyos fokig megértem őket, hiszen ha elnézzük az ellenfeleink szintjét, a játékszabályok alaposan megváltoztak a hat évvel ezelőttihez képest, amikor utoljára itt voltunk Enstone-ban. El kell fogadni, hogy most mi vagyunk az esélytelenebbek, és olyan emberekre van szükségünk, akik ezt megértik.”

A Renault Sport Racing ügyvezetője nem volt hajlandó egyértelműen állást foglalni azzal kapcsolatban, hogy Allison visszatér-e a Renault-hoz, de elismerte, „nagyon tisztelik” a brit technikai igazgatót, aki „nagyon-nagyon erős autót épített, és jól ismeri Enstone-t.”

„Nem akarom, hogy az emberek azt gondolják, hogy ha nem történik semmi, az azt jelenti, hogy nem érdeklődünk James iránt vagy nem becsüljük őt nagyra. Nagyon is sokra tartjuk. Egyelőre működőképes szervezeti felépítést akarunk létrehozni, ez a prioritásunk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!