Társoldalunk:

Nemsokára együtt versenyezhetünk az F1-es mezőnnyel

2016.08.10. 13:21

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds szerint nemsokára eljön az idő, amikor a szurkolók maguk is bekapcsolódhatnak az F1-es futamokba. A virtuális valóság az új korszak kulcsa.

A virtuális valóság forradalmasíthatja az F1 és a közönség viszonyát, legalábbis erre számít Sir Martin Sorrell, a WPP reklámügynökség ügyvezetője, egyben az F1 igazgatótanácsának tagja. Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója konkrét ötletekkel is szolgált, ezek szerinte belátható időn belül megvalósulhatnak, és alapjaiban megváltoztathatják az F1-et.

„Jelenleg csak mi rendelkezünk az adatokkal, mi nézzük azokat, miközben a versenyzők mennek körbe-körbe a pályán” – idézte Symondsot az Econsultancy.com. „Ennek nagy része túl bonyolult ahhoz, hogy könnyen megérthető legyen, de ahogy egyre gyorsul az adatáramlás, szerintem úgy lesz teljesen természetes, hogy a rajongók is hozzáférést kapnak, így bejelentkezhetnek egy autóba, és láthatják majd, mi történik éppen.”

A közönség egyelőre csak nézheti, ahogy az F1-es mezőny versenyezForrás: AFP/Thomas Kienzle

Ez elsősorban az F1 törzsközönségét nyűgözheti le, de a videójátékok fejlesztőinek is új lehetőségeket adhat a technológia, elsősorban a virtuális valóság fejlődése. Symonds szerint hamarosan beköszönt a korszak, amikor az átlagemberek is bekapcsolódhatnak majd az F1-es versenyekbe.

Az lesz a csúcs, amikor virtuális versenyen az ember megmérkőzhet a srácokkal Silverstone-ban. Az én fejemben ez a lehetőség már nincs túl messze. Szimulátorokat használunk az autóink fejlesztéséhez. Ezek egyelőre milliókba kerülnek, de az otthoni szimulátorok is feljövőben vannak. Néhány éven belül minden átlagos játékgép egyben VR-t is lehetővé tesz majd.”

F1-es autók élethű szimulálására egyelőre csak a csapatok méregdrága berendezései alkalmasak, de az otthoni szoftverek is utolérhetik őketForrás: 2010 Getty Images/Getty Images

Symonds úgy véli, hogy „a Forma-1- legfontosabb funkciója a szórakoztatás”, de rámutatott, hogy a közönség különböző részterületek miatt kedveli az F1-et. „Egyesek, például én, imádják a technológiát, szerintem ez adja meg az autók hihetetlen teljesítményét, és a Forma-1 rangját.” Figyelmeztetett azonban arra, hogy nem szabad mindent feláldozni a szórakoztatás oltárán, de lenne ötlete arra, hogyan váljon nézőbaráttá a sport.

A Forma-1-nek látványosnak, egyszerűnek és rövidnek kellene lennie. Fogalmam sincs, miért futunk 300 km-t egy versenyen, ez túlságosan hosszú. 45 perc lenne az ideális, mint egy focimeccsen, mert a rajongók nem akarnak túl sokáig várni, amikor éppen sörözhetnének is. Megpróbáltunk túl exkluzívak is lenni, és manapság már nem túl könnyű bejutni Silverstone-ba, ami nagy kár. Ez nem csak a fizikai valóságra, hanem virtuális értelemben is igaz.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!