Vágólapra másolva!
Annyira kivágta a biztosítékot néhány rajongónál a Brit Nagydíj elején a hosszú Safety Car fázis, hogy az egyikük kiszámolta, eddig hány kört töltött az élen az utcai sportautó. Világbajnokoknál is többet.

Hangosan kritizálták a szurkolók és több F1-es pilóta is a versenyigazgatót, mert a Brit Nagydíj elején sokak szerint túl sokáig volt pályán a Safety Car. A rajt előtt nem sokkal felhőszakadás érkezett a pálya térségébe, de a rajt időpontjára már elállt az eső, a futam mégis felvezetéssel indult, és csak napsütésben, intermediate gumik használatával kezdődhetett a verseny.

A Redditen felvetették, hogy vajon melyik helyet foglalná el az élen megtett körök rangsorában a mindenkori Safety Car, és a Fart_Leviathan nevű felhasználó ki is számolta ezt. Az F1-es biztonsági autót 1973-ban vetették be először 9 kör erejéig, de a bemutatkozás nem volt sikeres, ezért 1992-ig nem is tért vissza, így szinte a teljes futásteljesítményét az elmúlt 24 év során hozta össze.

Bernd Mayländer vezeti fel a mezőnyt a Brit Nagydíjon Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Ez a szurkolók egy részének megérzését visszaigazolva nem is kevés. A számítás szerint a Safety Car 1973 óta összesen 743 kört töltött az élen, és 212 alkalommal vetették be a futamokon. A mindenkori biztonsági autó így

az F1-es örökranglistán a 27. helyet foglalná el, több futamgyőztest, sőt világbajnokot is megelőzve.

Egyebek mellett olyan pilóták szorulnának mögé, mint Ronnie Peterson (27.), James Hunt (29.), Jacques Villeneuve (31.), Mark Webber (32.), Juan Pablo Montoya (33.), Keke Rosberg (38.), Emerson Fittipaldi (41.), Ralf Schumacher (43.) vagy Jean Alesi (52.). Vigyáznia kell azonban a 25. helyezett Jenson Buttonnak is, mert az élen töltött 762 körét 1-2 futam alatt simán be lehet érni.

Régóta Mercedesek szolgálnak az F1-ben, és a pilóta is állandó, így garantálják, hogy a mezőny nem lassul le veszélyes szintre Forrás: Red Bull

A Safety Car sofőrjei közül a 2000 óta szolgáló Bernd Mayländer a legrutinosabb, 637 kört tett meg az élen, ezzel az ideiglenes 31. helyre érne oda. Mindössze egyszer kellett beugrani a helyére, a 2001-es Kanadai Nagydíjon Marcel Fässler vezette a biztonsági autót két kör erejéig, korábban Oliver Gavin teljesített 59 kört az élen, rövidebb távokat Eppie Wietzes, Max Angelelli és Jean Ragnotti is megtett.

A 2010-es szezonban kiugróan sokszor volt szükség a Safety Carra, ekkor 20 alkalommal összesen 73 körön át vezette fel a mezőnyt.

Az élen töltött körök örökranglistáját nem meglepő módon Michael Schumacher vezeti 5111 körrel, mögötte Ayrton Senna következik 2931-gyel, de a sarkában már tisztelője, Lewis Hamilton jön 2732-vel, így akár már az idén helycsere történhet közöttük. Az 5. helyezett Sebastian Vettel (2677) is hamarosan utolérheti Alain Prostot (2683). Mögöttük nagy szakadék következik, ha aktív versenyzőket keresünk, mert a McLaren Hondánál vegetáló Fernando Alonso csak a 9. helyezett 1767 körrel.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!