Vágólapra másolva!
Eredetileg öt év alatt, 2020-ig akartak abba a helyzetbe kerülni, hogy harcolhassanak a vb-címért, de úgy döntöttek, ez túl késő. Úgy érzik, a motor után a kasztnival is jó úton haladnak.

A Renault-nál kezdettől fogva tisztában voltak vele, hogy miután tavaly későn vásárolták fel a Lotus istállót, a 2016-os átmeneti szezon lesz számukra. Arra talán nem számítottak, hogy az első tizenkét verseny alatt mindössze egyszer fognak pontot szerezni, de mindenképpen hosszú távra terveztek. Eredetileg öt év alatt, azaz 2020-ig akartak eljutni odáig, hogy képesek legyenek harcolni a világbajnoki címért – ezt a folyamatot azonban most felgyorsítják. Az infrastruktúra és a létszám bővítéséhez már hozzákezdtek.

A Renault felgyorsítja az ötéves tervét Forrás: Farkas Péter - Origo

„Ami a befektetéseket illeti, igyekszünk előrehozni a terveinket, és minden téren bővíteni" – mondta a Renault Sport ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul az Autosportnak. „Összeállítottunk egy ötéves tervet és egy arra vonatkozó befektetési csomagot, de pár héttel ezelőtt engedélyt kaptunk a növelésére és a felgyorsítására. Szeretnénk, ha minél hamarabb megmutatkoznának az eredményei, erre pedig nincs jobb módszer, mint előbb megvalósítani mindazt, amit az öt évre elképzeltünk."

A Renault-t nem érte meglepetésként a nemrég tett bejelentés, amely szerint a Lotusnak tavaly 57 millió font veszteséget kellett elkönyvelnie.

Abiteboul elárulta, hogy többek között ezért tartott olyan sokáig, mire az anyacég áldását adta a beruházásra. Hozzátette azt is, hogy miután a Renault-nak az idén jórészt sikerült ledolgoznia a hátrányát a motorok terén, a kasztni fejlesztésével is jó úton haladnak.

„A 2017-es motort nagyon hamarosan feltesszük a próbapadra, igazán jó fejlesztések jönnek" – mondta Abiteboul. „Ambiciózus terveink vannak, de rendkívül elégedett vagyok a szervezeti struktúránkkal és a motorral kapcsolatos céljainkkal. Jövőre új aerodinamikai szabályrendszer lép életbe, ezen a téren is merész célokat fogalmaztunk meg a kasztnira vonatkozóan. Minden alkalommal sokkal nagyobb leszorítóerőt mérünk, amikor betesszük a 2017-es autónk prototípusát a szélcsatornába, ez pedig a köridőben rengeteget jelent, úgyhogy minden jól megy."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!