Az F1 nem távolugrás, le a pályalimitekkel!

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Német Nagydíj, pályaelhagyás
Red Bull Racing's Australian driver Daniel Ricciardo drives on the track during the third practice session of the Formula One German Grand Prix at the Hockenheim circuit on July 30, 2016. / AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ
Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint engedni kell, hogy az F1-es pilóták teljes szélességében kihasználhassák a pályák leaszfaltozott részeit, Christian Horner pedig vagy vasszigor,t vagy teljesen fellazított szabályokat akar.

Hosszú évek óta megoldatlan probléma a Forma-1-ben – és általában az autóversenyeken – a pályaelhagyásoké, de az elmúlt néhány futam során a helyszínek módosításai miatt is többször gondot okozott a pilótáknak a fehér vonalak tiszteletben tartása.

A Red Bull Ringen a magas kerékvetők baleseteket okoztak, Silverstone-ban és a Hungaroringen köröket töröltek a négykerekes pályaelhagyások miatt, majd a Hockenheimringen a csapatok nyomására Charlie Whiting versenyigazgató engedélyezte, hogy a versenyzők a kerékvetőket is teljes szélességben kihasználják.

Papíron csak a fehér vonalon belül szabályos a közlekedés a pályán, ha az autó mind a négy kerekével áthajt a záróvonalon, és ezzel előnyt szerez, büntetést érdemel Forrás: AFP/Patrik Stollarz

A csapatok azt szerették volna elérni, hogy az FIA egyáltalán ne foglalkozzon a pályaelhagyásokkal, de Whiting erre nem volt hajlandó, Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója viszont úgy véli, ahol aszfalt van, ott hagyni kellene, hogy a versenyzők zavartalanul meghajtsák az autóikat.

Nem mindegy?” – tette fel a költői kérdést. „Kilométer hosszúságú bukótereink vannak, és egyre kevésbé látványos a versenyzés, közben meg csodálkozunk, hogy csökken a nézettség és a sport iránti érdeklődés.”

A Red Bull Ringen magas rázókövekkel próbálták fegyelmezni a mezőnyt, csúnya vége lett Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Ha ez valahol nagyon veszélyes lenne, mert a versenyzők túl közel mennének a falhoz vagy a visszatéréskor sodornának veszélybe másokat, akkor az adott kanyarra lehetne előírásokat hozni, de a többi esetben hadd vezessenek, ahogy akarnak, és készüljenek látványos képek. Senki nem fog érteni semmit, ha folyton elkezdjük vizsgálni, hogy egy versenyző 2 cm-rel átlépte-e a gumijával a fehér vonalat, ezért elveszik a körét.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban nem szeretné, ha szubjektíven lehetne mérlegelni, és azt akarja, hogy vagy vegyék teljesen komolyan a fehér vonal betartatását, vagy ne foglalkozzanak vele egyáltalán, de ne válasszanak középutat.

Monacóban a falak kevés teret hagynak a versenyzőknek, hogy büntetlenül elhagyják a pályát Forrás: AFP/Valery Hache

„Nagyon könnyű lenne azt mondani, hogy ha valaki négy kerékkel elhagyja a pályát, akkor kicsúszott” – közölte Horner. „Más sportágakban ez működőképesnek tűnik, legyen szó labdáról, lábról vagy bármi másról. Mi vonakodunk attól, hogy ezt bevezessük, és nincs is ezzel semmi baj, de akkor

„Nem lehet külön szabályunk az 1-es meg a 17-es kanyarra, mert az még nekünk is zavaros, hogy valaki kicsúszott itt, de a másik ott egy kicsit jobban, az mégsem szabálytalan, hát még a közönségnek. Ennek véget kell vetnünk, úgyhogy vagy találjunk ki valami egyszerű szabályt, vagy hagyjuk, hogy mindenki azt csináljon, amit akar.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!