Vágólapra másolva!
Ő volt az első, aki élesben is kipróbálhatta a Pirelli jövőre tervezett, széles abroncsainak prototípusát. A slickekkel csak felvezető köröket ment, a Ferrarit az esőgumik tesztelésére kérték fel. 

Miközben a mezőny nagy része a Hockenheimringről nyaralni indult, Sebastian Vettel egyenesen Maranellóba utazott, ahol hétfőn és kedden megkezdődött a 2017-es Pirelli gumik prototípusainak tesztelése. Ez a szokásosnál is fontosabb, mert jövőre az első gumik futófelületének szélessége 60 mm-rel 305 mm-re nő, míg a hátsók 80 mm-rel lesznek szélesebbek, 405 mm-esre híznak.

A nagyobb leszorítóerő miatt az abroncsokat a jelenleginél jóval nagyobb oldalterhelés éri majd, ezért a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes módosított 2015-ös autókat készített fel, amelyekkel szimulálják a jövőre várható terheléseket. A Pirelli összesen 10 "vak" tesztnapot szervez a három csapat részvételével, de a begyűjtött adatokat megosztja az egész mezőnnyel.

Vettel 120 kört ment az intermediate- és az esőgumikkal Forrás: Ferrari

A Ferrari kezdte a sort házi tesztpályáján, Fioranóban, ahol az aszfalt fellocsolására is lehetőség van. Ebből adódóan a Scuderiát az esőgumik próbálgatásával bízták meg, slick abroncsokat mindössze bemelegítő körök erejéig szereltek fel a módosított SF15-T-re. A hétfői programot nem más, mint a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel teljesítette.

Az autó megjelenését természetesen a szélesebb abroncsok alaposan befolyásolták, de a különböző szenzorok és egyéb kiegészítők mellett a hátsó szárny kelthet feltűnést, amely a jelenlegi szabályokban meghatározottaknál szélesebb és alacsonyabb. A tesztautónak ugyanakkor nem sok köze van a jövő évi szabályok szerint épülő modellekhez.

Vettel valójában esőgumikat tesztelt, a slickeket csak installációs körökre használta Forrás: Info/Calloalbanese

Érdekes azonban megfigyelni a Ferrari oldalán látható „szoknyákat”, amelyek segítségével szívóhatást (ground effect) generálnak a padlólemez és az aszfalt között. Ilyet utoljára 1978 és 1982 között lehetett „legálisan” használni az F1-ben, mielőtt ’83-ban betiltották az aerodinamikát forradalmasító innovációt. A módosítások célja a 2017-ben várható leszorítóerő szimulálása.

A Pirelli közleménye szerint Vettel először az intermediate, majd a teljes esőgumikat próbálgatta a délelőtt során. Az új intermediate-ek átmérője 675 mm lett, az esőgumik 680 mm-esek, és a slickekhez hasonlóan továbbra is 13 collos keréktárcsákra szerelik fel őket.

Vettel összesen 120 kört tett meg 2997 méteres pályán, így több, mint egy teljes versenytávot vezetett a hétfői tesztnap során.

Vettel után a Haas F1 Team versenyzője, egyben a Ferrari tesztpilótája, Esteban Gutiérrez ülhet autóba Fioranóban, ő folytathatja az esőgumik próbálgatását, mielőtt a slick gumikra kerül sor a szomszédos Mugello pályáján. Ott két napig a Red Bull lép pályára szintén egy módosított autóval, amelyet a korábbi F1-es pilóta, egyben Formula E-bajnok Sébastien Buemi vezet majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!