Társoldalunk:

Maratoni hosszúságú F1-es időmérők jöhetnek

2016.07.29. 15:31

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója kijelentette, veszély esetén piros zászlókkal megszakítják az időmérő edzést, miután a dupla sárgás figyelmeztetést haszontalannak bizonyul.

A múlt hétvégi Magyar Nagydíjon az eső, és a nedves pályán történt balesetek miatt az F1 történetének leghosszabb időmérő edzését rendezték. A Q1-et négy alkalommal kellett megszakítani, és több, mint 1 óra hosszúra nyúlt, majd a Q3 végén Fernando Alonso megpördülése miatt dupla sárga zászlókat lengettek, de Nico Rosberg és Daniel Ricciardo nem lassított le eléggé.

Ezt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is kifogásolta, majd Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója úgy döntött, mostantól Alonso megpördüléséhez hasonló helyzetekben egyszerűen leinti az edzést a piros zászlóval, így Whiting szerint „megszűnik a vita, hogy egy versenyző lelassított-e vagy sem.”

Megszaporodhatnak a piros zászlók - képünk illusztráció, kattintásra hockenheimi galéria nyílik!Forrás: AFP/2016 Getty Images/Charles Coates

„Egyszerűen nem akarok vitatkozni erről. Ha szó szerint vesszük, a dupla sárga zászló azt jelenti, hogy fel kell készülni a megállásra” – mondta. „Szerintem ez tényleg nehéz döntés” – mondta az esetleges piros zászlókról. „Kissé sportszerűtlen lett volna azokkal, akik Fernando előtt voltak, és megpróbálták befejezni a kört, de ez van, ha bármikor előkerül a piros zászló” – és Pascal Wehrlein esetét említette, aki kiesett a Q1 végén, mert a harmadik piros zászló miatt nem tudtam megkezdeni gyorskörét.

Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden olyan balesetnél vagy műszaki hibánál piros zászló jöhet, ahol elképzelhető, hogy külső beavatkozás szükséges.

Whiting hozzátette, hogy Alonso megpördülésekor mindenképpen dupla sárga zászlókra volt szükség, és ha lefulladt volna a McLaren-Honda, akkor a pirossal sem késlekedtek volna. Ezt viszont a Hungaroringen nem tudták megállapítani, ezért a jövőben automatikusan a biztonságosabb utat választják. „Meg fogjuk állítani az edzést, hogy a versenyzőt és az autót teljes biztonságban lehessen elszállítani” – szögezte le.

Az FIA versenyigazgatója arról is tájékoztatta a csapatokat, hogy a háromcsapásos szabály a pályaelhagyásokkal kapcsolatban a Hockenheimringen is életben van, miután a Német Nagydíj első szabadedzésén Max Verstappen 14 alkalommal szélesítette ki a pályát az 1-es kanyarban, és összesen 93 pályaelhagyást regisztráltak. A Hungaroringen bevezetett protokollhoz hasonlóan ha egy versenyző három alkalommal előnyt szerez a pályaelhagyással, figyelmeztetik, négy után büntetik.

Sárga zászlós incidens a Magyar Nagydíjon

Az F1-es Stratégiai Munkacsoport tagjai szerették volna elérni, hogy az FIA egyáltalán ne foglalkozzon a pályaelhagyások kérdésével, de Whiting ezt elutasította. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Motorsport.com-nak elmondta, ő inkább laza elbánást szeretne.

„A beszélgetés alapja, hogy adjunk szabadságot a versenyzőknek. Egy idő után úgyis lassabbak lesznek, ha túl szélesen vesznek egy kanyart, de ez csak látványosabbá tenné az egészet. A (hockenheimi) 1-es kanyar tökéletes példája annak, hogy a versenyzők minden rendelkezésre álló felületet kihasználnak. Ezt nem kellene büntetni. Az persze nagyobb baj lenne, ha valaki átvágna a füvön, levágna egy kanyart, és úgy előzne meg valakit.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!