Vágólapra másolva!
2017 őszén kezdhetik el az 1986-ban épült versenypálya modernizációját, amely három-négy évig tarthat.

A kormány 5 milliárd forintot különített el a Hungaroring régóta tervezett teljes modernizációjának első ütemére, árulta el Szijjártó Péter a Magyar Nagydíj időmérője előtt a pályán tett látogatása során.

„Szeretnénk megkezdeni a főépület, a célegyenesben lévő tribün, illetve a lelátók átépítését, mert szerintem ilyenek a világon máshol már nincsenek. Ezek a tradicionális elemek jól néznek ki, de egy idő után egyértelműen kételyek merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy alkalmasak-e modern futamok rendezésére" – mondta a külgazdasági és külügyminiszter. „2018-ban is folytatjuk majd a felújítási programot. Az eredeti tervünk az volt, hogy három-négy év alatt újítjuk meg teljesen a Hungaroringet, ezt tartani is tudjuk."

Szijjártó Péter hozzátette, a felújításra azért is van szükség, hogy a mogyoródi pálya ne essen ki a Forma-1 körforgásából.

Mivel szerinte az autóipar a magyar gazdaság gerince, a presztízsét növelni kell, ami leginkább a Magyar Nagydíj révén érhető el. Úgy véli, az autóipari szereplőket is be kellene vonni a Hungaroring hasznosításába, és el kell érni, hogy a Hungaroring ne csak „egy néhány hétvégés pálya" legyen.

Zöld utat kapott a Hungaroring modernizációja Forrás: Farkas Péter - Origo

A miniszter tárgyalt Bernie Ecclestone-nal is, és az Origo GPhírek-nek azt mondta, a Forma-1 nagyura elégedett volt az elé tárt modernizációs tervekkel. „Azt kérte, hogy folytassuk a felújítási programot" – árulta el Szijjártó Péter. „Néhány konkrét célkitűzést is meghatározott bukóterekkel, darukkal és egyebekkel kapcsolatban. Ezeket alaposan feljegyeztem."

A Hungaroring elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt az Origo GPhírek-nek úgy nyilatkozott, mivel a felújításra szánt összeg a 2017-es költségvetési soron szerepel,

a munkálatokat valószínűleg csak jövő szeptemberben tudják majd megkezdeni, és 2018 júliusáig, a Magyar Nagydíjig be is kell fejezniük.

Ez a pálya hasznosítását, beleértve a WTCC futamot, ellehetetleníti abban az időszakban, ami jelentős bevételkiesést jelent.

Magát a pályát ugyan erre az évre újraaszfaltozták, de az előzetes tanulmányok szerint gyakorlatilag az összes kiszolgáló létesítményét gazdaságosabb lebontani, mint felújítani, részben a közművek állapota miatt. Az 5 milliárd forintból megvalósuló első ütemben a célegyenessel szemben lévő „tévékommentátor állást, a fenti főépületet, a promóter klubot, a nagy lelátót és az ahhoz csatlakozó nem fedett tribünt újítjuk meg. Be szeretnénk rakni az irodákat és az összes olyan VIP helyiséget is a főépületbe, amely nem a pálya belsején van."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!