Még nem vezet eléggé a Mercedes, folytatják a fejlesztést

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Great Britain #AILIVE #F1 Aktion - action Aktionsbild Aktionsfoto AlleAktuell British GP Circuit Name - Silverstone Circuit England F1 - F 1 Fahrbild Fahrszene - race action Formel 1 - fo
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Great Britain, #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), #6 Nico Rosberg (GER, Mercedes AMG Petronas Formula One Team),
Vágólapra másolva!
Dilemmát okoz az élen álló istállónak, hogy milyen ütemben álljanak át a jövő évi, új szabályok szerint épülő autójuk fejlesztésére. Sok pontot vesztegettek el, ezek nélkül nyugodtabbak lennének.

A nyári szünethez, és a szezon második feléhez közeledve egyre több csapat egyre nagyobb mértékben foglalkozik a 2017-es autójuk fejlesztésével, mert jövőre radikálisan újszerű gépeket kell majd építeniük, és ez még a legnagyobb istállókat is nehéz feladat elő állítja. Mivel nagyon költséges és időigényes munkáról van szó, mindenhol gondosan kell beosztani az erőforrásokat.

„Minden héten megvizsgáljuk, hogy az egyes részlegeink munkájából mennyit akarunk átcsoportosítani 2017-re” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. „Már most is sokat foglalkozunk 2017-tel, de ez nehéz döntés. Szerintem sok csapat már nagyon korán leállt a 2016-os fejlesztésekkel, talán már január-február táján, amikor az idei autók pályára léptek.”

Az idén még csak akkor győzték le őket, ha nem voltak a pályán, mégsem hagyják abba a fejlesztéseket Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Hoch Zwei

Wolff elárulta, hogy előnyt jelent, ha egy csapat hamar kezd dolgozni az új megoldásokon, mert a fejlesztések kezdeti fázisában nagyon meredek a tanulási görbe, azaz gyorsan, sok részletre rá lehet jönni az új szabályokkal kapcsolatban. „Két-három hét lemaradás is óriási különbséget okozhat a végén” – mutatott rá a helyzetre.

A Mercedesnél azonban minden adott, hogy figyelmüket a jövő felé fordíthassák, mert versenyzőik csak egymással csatáznak a világbajnoki címért, és a konstruktőri pontversenyben is stabil előnyt építettek ki. Egyéniben a 3. helyezett Kimi Räikkönen 62 pontra van Nico Rosbergtől és 61-re Lewis Hamiltontól, így a két Mercedes-versenyző akkor is az élen várja a nyári szünetet, ha a Hungaroringen és a Hockenheimringen a Spanyol- vagy az Osztrák Nagydíjhoz hasonlóan összeütköznek.

Hamilton letekert motorral is simán nyeri a versenyeket Forrás: AFP/Matthew Childs

„Bárcsak meglenne az a 80 pontunk, amit elvesztettünk, és odaadtunk az ellenfeleknek, bár akkor unalmasabb lenne” – utalt Wolff arra, hogy még nagyobb előnnyel már elengedték volna az idei évet. Nagyon aggódnia így sem kell, mert a konstruktőri pontversenyben 131 pont az előnyük a Ferrari előtt, és az olaszok az idén még nem tudtak futamot nyerni, a 137 pont lemaradásban lévő Red Bull is csak egyet, amikor a Mercedesek kiütötték egymást a barcelonai rajt után.

„Érdekes lesz látni, hogy mennyi fejlesztés történik még” – mondta a pontverseny éllovasa, Nico Rosberg az idei autóval kapcsolatban. „A további versenyeken kulcsfontosságú lesz, hogy ki, mennyi fejlesztést hoz, és kik fordítják az erőforrásaikat a jövő évre. Ez mostanság fontos tényező.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!