Társoldalunk:

Egyre többen tiltakoznak az F1-es glória ellen

2016.07.13. 15:23

A Red Bull után több csapat is felszólalt a glória ügyében. Jövőre semmiképpen sem vezetnék be, esetleg 2018-tól jöhetne.

Sebastian Vettel és Christian Horner után több csapatfőnök is azt nyilatkozta, hogy ellenzik a glória néven ismertté vált F1-es bukókeret bevezetését a 2017-es szezontól. A szerkezet célja az lenne, hogy nagyobb tárgyak, például elszabadult kerekek becsapódásától védje a versenyzők fejét, csakhogy korlátozza a kilátást, nem esztétikus, és nem is nyújt teljes biztonságot.

„Szerintem elsietjük bevezetését” – nyilatkozta Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese a Sky Sportsnak. „Sokkal többet kell dolgoznunk rajta, hogy biztosan tudjuk, a glória nem fog újabb problémákat okozni. Mert szerintem így lesz” – vélte. „Hagynunk kell időt magunknak, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást, amit utána tényleg bevezethetünk.”

Nem kérnek belőleForrás: AFP/Adrian Dennis

Fernley-vel a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner is egyetértett, ő viszont attól tart, hogy ha a versenyzők biztonságérzete túlságosan megnő, akkor ők maguk vezetnek majd felelőtlenül a pályán.

„Az én álláspontom félúton van” – ismerte el. „Biztonságot akarunk, de ezt teljesen úgysem tudjuk elérni, a bukókeret pedig senkinek sem tetszik. A kockázat is a sport része. Sokan próbálják megértetni, hogy ez a megoldás még nem áll készen. Vettel azt mondta, hogy nem lát ki tőle rendesen. Ha adnánk neki még egy évet, akkor én is benne lennék.”

Ha tehetik, megakadályozzák

A Red Bull kedden Pierre Gasly vezetésével kipróbálta a bukókeretet, a pilótára egy kamerás szemüveget is adtak. Steiner szerint „tudományosan bizonyítják, hogy glória még nem áll készen”, de elismerte, hogy még nem ismeri az eredményt. Gasly-t nem nagyon zavarta a szerkezet, mégsem támogatná a bevezetését.

„A kilátás szempontjából nem nagyon számít, de szokatlan, hogy van valami az ember feje fölött, és az egyenesben egy nagy háromszöget lehet felül látni” – magyarázta. „Szerintem meg lehet szokni, és vezetni is lehet így, de számomra a Forma-1 mindig is a nyitott autókról szólt. Így nyilván rizikósabb,  ezt azonban a versenyzők már régóta tudják. Mindenki ennek tudatában ül be az autóba, elfogadja a kockázatot. Nem hiszem, hogy változtatnunk kellene ezen.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!