Vágólapra másolva!
Már délelőtt eldőlt a keddi sorrend, mivel délutánra odaért az eső Silverstone-ba. Fernando Alonso volt a leggyorsabb, a Red Bull bukókeretet tesztelt, a Pirelli otthon hagyta az új esőgumikat.

A McLaren színeiben tesztelő Fernando Alonso zárta az élen a keddi tesztnapot, nem kevesebb, mint másfél másodperces előnnyel. A kétszeres világbajnok még délelőtt, a második óra elején taszította le az 1. helyről Esteban Ocónt, a Mercedes tesztpilótáját, majd a harmadik óra során tovább növelte az előnyét. A sorrend délután sem változott, mivel ismét megérkezett Silverstone-ba az eső.

Alonso eredménye figyelemre méltó, mert gyorsabb tudott lenni, mint a szombati időmérőn volt, és a McLaren is kibírt 105 kört a keddi tesztnap során. A csapat közleménye szerint folytatták a fejlesztéseik ellenőrzését a szélcsatorna eredményei után, a következő futamokra szánt beállításokkal foglalkoztak, sőt már a 2017-es McLaren Honda érdekében is elvégeztek feladatokat.

Alonso volt a leggyorsabb, aztán ő is kénytelen volt esőgumira váltani Forrás: McLaren

„Jó napot zártunk, Fernando 105 köre által hozzájutottunk a szükséges adatokhoz, hogy meghatározhassuk Stoffel (Vandoorne) holnapi programját” – nyilatkozta David Redding, a McLaren csapatmenedzsere. „A begyűjtött adatok a rövid és hosszútávú fejlesztéseinket is segíti majd, különösen az aerodinamikai elemek terén. A mai hosszú etap lehetővé tette, hogy visszaigazoljuk az erőforrásunk adatait a legutóbbi fejlesztési lépcső után.”

Ocón az Ezüstnyilaktól megszokott maratoni távra rendezkedett be, és már délelőtt 80 kört tett meg, a nap végéig pedig összesen 123 alkalommal fordult a silverstone-i pályán. A hátránya azonban jelentős volt, de az idők komolyságát jelzi, hogy mögötte újabb másfél másodperces szakadék következett, mivel a Williamst vezető Alex Lynn már délidőben is 3 másodperccel lassabb volt már Alonsónál.

Gasly délutánra megszabadulhatott a bukókerettől Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

Utána viszont meglepően szoros sorrend alakult ki, hiszen a Ferrarit tesztelő GP3-as Charles Leclerc, a Force India F3-as vendége, Nyikita Mazepin, az Ocónhoz hasonlóan nagyon szorgalmas Carlos Sainz, és a Haas tesztpilótája, Santino Ferrucci is fél másodpercen belül volt a Mercedes tesztpilótájához képest. A köridőtáblázat végén Pierre Gasly zárt a glóriával felvértezett Red Bull-lal.

„Kissé meglepett, mert nem okoz nagy változást” – mondta a bukókeretről. „Az biztos, hogy furán néz ki, de belülről semmi különös” – tette hozzá a francia, aki arról is beszámolt, hogy nehéz volt megbirkózni az eltérően nedves pályaszakaszokkal, de örült a lehetőségnek, hogy ilyen körülmények közepette is vezethetett. Guillaume Rocquelin, a Red Bull vezető versenymérnöke már nem volt ilyen lelkes, szerinte a fél nap kárba ment egy elektronikai hiba és az eső miatt.

A Mercedes visszahozta a nyugdíjazott 2014-es autót, de az idei színekre festették át Forrás: Daimler AG/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

Gasly az ebédidőig mindössze 7 kört ment, aztán a romló körülmények szúrtak ki vele, és végül csak Leclerc tett meg nála kevesebb kört a Ferrarival, értékelhető kört nem is futott egész nap.

„Délelőtt száraz pályán tudtam vezetni” – kezdte Leclerc, „délután aztán a rossz idő nem segített – foglalta össze. „Reggel aerodinamikai munkával kezdtem, ebéd után viszont gond akadt a korosodó erőforrással, úgyhogy nem sokat mentem, már csak azért sem, mert az idő is elromlott. Mindent összevetve azonban így is boldog vagyok a mai napommal.”

Nem volt szerencséje Pascal Wehrleinnek sem, aki a Pirelli számára végez bérmunkát, de a gumigyártó csak slickekkel készült a keddi tesztnapra. Wehrlein a 2014-es Mercedesszel lépett pályára, összesen 48 kört futott a Pirelli 2017-es prototípus abroncsaival, amelyek az idén használtakkal megegyező méretűek, de új gumikeverékekből készültek.

Leclerc pénteken a Haast, kedden a Ferrarit vezette Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Bár a mai nap nem alakult jól számukra, Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója szerint a gumiteszteket felváltva végző Ferrari, Red Bull és Mercedes akkor is előnybe kerül a 2017-es felkészülés terén, ha kötelesek megosztani a gyűjtött adataikat az ellenfeleikkel.

„A Lotus akkor élte az aranykorát, amikor a Pirelli az ő autójukat használta” – mondta az UOL-nek. „Ez óriási előny, szerintem ezzel foglalkoznunk kellene. Vakon tesztelnek, de a visszajelzések alapján határozzák meg a fejlesztési irányvonalat.

Előnybe kerülnek, akik részt vesznek a tesztelésben, de mi sajnos ezt nem tehetjük meg, mert nagyon drága, és a Pirelli csak egy részét fizeti ki” – kesergett Symonds.

Bizarr baleset miatt volt piros zászló

A délutáni félidőt rövid időre piros zászlóval kellett megszakítani, mert a viharos szél megtépázta a rajtlámpákat is tartó szerkezetet, amelyről leszakadt egy fából készült alkatrész. Szerencsére épp nem járt éppen arra autó, ezért nagy ijedtséget nem okozott az elszabadult elem.

View post on imgur.com

A Sauber szerint értelmetlen tesztelni

A barcelonai után a silverstone-i teszttől is távol maradt az anyagi gondokkal küszködő Sauber, de csapatfőnökük, Monisha Kaltenborn az Autosportnak kijelentette, ennek semmi köze sincs ahhoz, hogy pénzszűkében vannak, csupán nem látja, hogy a jövő év szempontjából mi értelme költeni a szezon közben rendezett teszteken való részvételre.

„Nem kifogásokat keresek, csak ismerem a helyzetünket. Látom, hogy miken dolgozunk, milyen költségek merülnek fel, és döntést hozok” – mondta.

A Sauber a Brit Nagydíjon kipróbált egy új hátsó szárnyat, „hogy gyűjtsenek némi adatot”, és Kaltenborn szerint a Hungaroringen be is vethetik az új alkatrészt. A sereghajtó istálló eddig a pénzügyi problémák miatt halogatta a fejlesztéseket, Kaltenborn szerint „bármilyen más döntés felelőtlenség lett volna.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!