Társoldalunk:

A Red Bull megvétózná, hogy elcsúfítsák az F1-es autókat

2016.07.12. 18:26

Christian Horner szerint a fejvédőnek szánt glória nem elegáns megoldás, és Sebastian Vettel is további kísérleteket szeretne elvégeztetni, mielőtt a fejük elé tesznek egy acél szerkezetet.

A Ferrari után a silverstone-i teszten a Red Bull is kipróbálta a glória néven ismertté vált F1-es bukókeret továbbfejlesztett változatát. Az kedden felszerelt elem első ránézésre egyformának tűnik azzal, amit pénteken a Ferrarin is láthattunk, és a tervek szerint jövőre is egy szabványosított alkatrész használatát írják elő a csapatoknak.

Ez azonban csak akkor sikerülhet, ha a döntéshozói fórumokon kellő támogatást kap az újítás, és elvben már egyetlen ellenszavazat is elég lehet ahhoz, hogy a glória jövőre ne kerülhessen fel az autókra. Márpedig Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Motorsport.com-nak elárulta, hogy ő nem támogatná a bevezetését.

A Ferrari után a Red Bull is kipróbálta a Glória 2-t, ők korábban szélvédővel is kísérleteztekForrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

„Én személy szerint nem vagyok nagy rajongója a glóriának” – ismerte el. „Nem tartom elegáns megoldásnak arra a problémára, amelyet kezelni akarnak vele. Jobban szeretném, ha több kutatási időt fordítanának rá, ahelyett, hogy megpróbálnak gyorsan keresztülverni valamit, aminek egyéb következményei is lehetnek. Nem kedvelem a glóriát és a korlátait” – szögezte le. Jelen pillanatban biztosan nem szavaznék a bevezetésére.”

Az F1-es technikai szabályzat 2.2-es pontja szerint 2016. április 30. után csak a csapatok egyhangú szavazásával vagy biztonsági okokból lehet módosítani a 2017-es előírásokon, ezért egyelőre nem világos, hogy a Red Bull keresztbe tehet-e az FIA terveinek.

Ebből a szögből nem rossz, de a jó nem ilyenForrás: AFP/Adrian Dennis

Aggályosnak tartja a szerkezetet Sebastian Vettel is, aki egyébként támogatná a fejvédő bevezetését, de múlt pénteki tesztje után úgy véli, túlságosan beszűkül a versenyzők látótere, ha a glóriával az orruk előtt kell vezetniük.

„Az ember nem néz állandóan az égre, amikor körbe-körbe megy, de szerintem még többször ki kell próbálnunk” – utalt arra, hogy lényeges szintkülönbségek esetén, például a spái Eau Rouge-ban gondot okozhat szerkezet felső háromszöge. „Tudom, hogy már nemsokára döntenek a bevezetéséről, a friss kutatási eredményeket nem ismerem” – tette hozzá.

Pierre Gasly vezeti a bukókerettel szerelt Red Bullt, valószínűleg kamerával ellátott szemüveget is viseltForrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

Silverstone-ban az FIA „technikailag késznek” minősítette a glória 2-t, és a mentési gyakorlatok is sikerrel zárultak egy preparált pilótafülke használatával.

„Elég egyértelműnek tartom, hogy mi a célja, és mit kellene elérnie, de mindenképpen olyan dolgot kell bevetnünk, amely bármilyen körülmények között biztonságosabb, és nem okoz kompromisszumokat. Soha nem lehet az összes helyzetre felkészülni, de arra kell törekednünk, hogy a lehető legtöbb eshetőséget fedjük le.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!