Hamilton a Safety Cart okolja azért, mert majdnem nekiment

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas, Brit Nagydíj, szurkolók, rajongók, stagediving
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton crowd-surfs with the fans after winning the British Formula One Grand Prix at Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England, on July 10, 2016. Lewis Hamilton streaked away to comfortably win his home British Grand Prix on Sunday, with Mercedes team-mate Nico Rosberg hanging on for a provisional second. Third was the Red Bull of Max Verstappen, but championship leader Rosberg -- suffering late gear-box trouble -- was under investigation over a radio communication that could spell further trouble for the German. / AFP PHOTO / OLI SCARFF
Vágólapra másolva!
A Brit Nagydíj győztese szerint nem volt szükség a Safety Carra a verseny elején, ami felvezette a mezőnyt. Úgy véli, a Mercedes sportautó túl lassan is ment, ezért kihűltek a fékjei.

Egy heves zivatar miatt a Safety Car vezette fel a mezőnyt a Brit Nagydíj első néhány köre során. Szokatlan módon már a nap is kisütött, mire a futam megkezdődött, de a pályán állt a víz, ezért a versenyigazgató úgy döntött, nem hagyja elrajtolni a versenyzőket. Az 1. helyezett Lewis Hamilton rádión többször is jelezte, hogy a Mercedes sportautó túl lassan halad, aztán majdnem neki is ment.

„A hátsó fékjeim hőmérséklete nagyon alacsony volt” – emlékezett vissza Hamilton a futam után. „Próbáltam felmelegíteni őket, de a Safety Car nagyon lassan ment. Ezt nehéz elképzelni, mert a mi autóink olyan gyorsak, és nehéz látni is a Safety Car mögött, aztán amikor fékezni kezdtem, az autóm nem akart nem akart megállni. Majdnem nekimentem, először jártam így, de szerencsére nem történt meg” – nyilatkozta a futamgyőztes.

Hamiltont rocksztárokat megillető rajongás övezte - még több kép a galériában! Forrás: AFP/Oli Scarff

Hamilton a leintés után elmondta, szerinte a megszokott módon is el lehetett volna indítani a mezőnyt, mert bár voltak nedves foltok a pályán, szerinte erről szól a versenyzés. Úgy vélte, túl sokáig körözgettek a biztonsági autó mögött, hiszen amikor végre elengedték a mezőnyt, már intermediate gumikat is fel lehetett tenni az autókra. Hamilton szerint az első silverstone-i F1-es győzelme idején, 2008-ban nagyobb eső volt, és akkor engedték őket a szokásos eljárással rajtolni.

Bár több ellenfeléhez hasonlóan egyszer Hamilton is elhagyta a pályát, a győzelme igazából nem volt veszélyben, hiszen Max Verstappen és Nico Rosberg 4-7 másodpercnyi távolságon belülre nem tudott kerülni hozzá képest. Elárulta, hogy amikor megtehette, letekerte a motorját, hogy az a lehető legtovább bírja, ezzel próbálja halogatni a korábbi műszaki hibák miatt fenyegető büntetéseket.

A Mercedes versenyzője sportemberként is jól vizsgázott, amikor a szurkolóinak azt mondta a dobogón, hogy nincs szükség a Rosberget érő fújolásra és fütyülésre, majd az interjúk során is pozitív hozzáállásra bíztatta támogatóit. Elárulta, a hétvégén nagyon jó formában vezetett, és reméli, hogy a nyári szünet után várható büntetések ellenére is versenyben tud maradni a világbajnoki címért.

„A nyers tempó nem probléma” – jelentette ki a Sky Sports műsorában. „Van most egy motor az autóban, és próbálom ezt a lehető legtovább használni, majd egy büntetéssel a mezőny végéről rajtolni valószínűleg a szünet után. Utána viszont már remélhetőleg kihúzom majd azzal a motorral a szezon végéig. Eddig a megbízhatóság nagy szerepet játszott, és ezek nélkül biztosan nem lennék most 4 pont hátrányban. A dolgok viszont azért történnek meg, hogy próbára tegyenek minket.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!