Különösen az első szabadedzésen letaglózó, de a másodikon is meggyőző fölénnyel kezdett a Mercedes Silverstone-ban. A szezon egyik leghosszabb pályáján délelőtt a csapat két pilótája végzett az élen, ráadásul fej-fej mellett, délután viszont már nem szerepeltek tökéletesen, mert
Nico Rosberg egy nehezen felderíthető vízszivárgás miatt egyetlen kört sem tudott megtenni, aggódtak, hogy tönkremegy a motorja.
Ez elsősorban a lágy gumi kipróbálása terén okoz fejfájást neki, mert az első szabadedzésen csak közepes keverékű gumikkal köröztek. A legkeményebb keverékkel érdemben csak Räikkönen foglalkozott, de a silverstone-i hétvégén várhatóan a lágy és a közepes kap majd fontos szerepet, ez a csapatok etapjain is jól látszik.
A két szabadedzés köridőtáblázatai alapján nem túl nagy vakmerőség azt állítani, hogy legfeljebb az a kérdés, melyik Mercedesé lesz a pole pozíció, hiszen még a jobban tapadó lágy gumikon is meggyőző maradt Hamilton előnye az egykörös tempó terén. Silverstone-ban pedig csak néhány kanyar van, ahol jelentős hibát lehet elkövetni, és a Q3-ban két gyors körre biztosan lesz idő.
Hamilton e téren jelenleg előnyben van Rosberggel szemben, akinek nem volt még lehetősége kipróbálni a lágy gumikat, de a címvédő adataira támaszkodva neki is lehet képe arról, hogy mire számíthat, amikor a harmadik szabadedzésen megkapja majd őket, valószínűleg már az elején.
"Délelőtt nagyon jól éreztem magam az autóban, úgyhogy nem aggódok túlságosan" - mondta Rosberg. "El fogom végezni a házi feladatomat, és hallgattam, mit csinál Lewis, néztem az adatat, hátha elleshetek ezt-azt a saját autómra vonatkozóan. A balansz nem volt túl rossz, szóval minden rendben lesz."
A második szabadedzésen szokás szerint a többiek is mindössze 1-1 kört fordítottak arra, hogy egy időmérő szimuláció keretében a lehető legjobb időt teljesítsék, utána a lágy és a közepes keverékű abroncsokkal tettek meg hosszabb etapokat. Árulkodó jel volt, hogy közepesekkel Sebastian Vettel nem tudta lerázni Max Verstappent, és Hamilton is megelőzte őt a pályán, igaz, akkor a Mercedes gumielőnyben volt.
Hosszabb távon, lágy gumival a Mercedes akár még sebezhetőnek is tűnhetne, hiszen Hamilton 13 körös etapját 1:37.512-es átlaggal teljesítette, és meglepő módon csak Sebastian Vettel volt lassabb nála, a két Red Bull és Kimi Räikkönen is jobb tempót autózott. Érdemes hozzátenni, hogy Vettel 16 kört tett meg egyhuzamban, de egy kirívóan lassú körét töröltük a sorból.
Az élmezőny legjobbja Max Verstappen volt a lágy gumival,
ő viszont csak 9 kört teljesített, ebből kettőt lassan, így jött ki az 1:37.433-as átlag, amelyet a mezőnyben autózva jó eséllyel nem tud majd hozni a rajt után, miközben Hamilton valószínűleg rögtön az első helyek egyikén halad majd. Ugyanez lesz a gondja Daniel Ricciardónak is, aki 14 kört ment, 1:37.735-es átlaggal.
Vettel a feltehetően magasabb üzemanyagszint és a több megtett kör miatt feltűnően lassú volt,
de 1:38.366-os átlaga így sem ígér sok jót a versenyre. Räikkönen 1:37.658-as eredménye már annál inkább, mivel azonos távon, törlést indoklóan lassú körök nélkül is gyorsabb tudott lenni a Mercedes versenyzőjénél.
A lágy gumikkal futott etap alapján nem körvonalazódik a Mercedes fölénye, maximum egy körön, de ott is sokkal kisebb a különbség, mint a közepes keverék esetében. Nem túlzás azt állítani, hogy azzal Hamilton a második szabadedzés alatt szinte szárnyalt, hiszen 1:36.060-as átlagot ért el egy rövid, mindössze hétkörös etap során.
Ez nem sok, így az üzemanyag is kevés lehetett, de Rosberg az első szabadedzésen egy 12 körös, közepes gumival futott etapja során is csak 1:36.923-at tudott - igaz, akkor nyers volt a pálya, úgyhogy ez a délutáni eredményekkel közvetlenül nem összehasonlítható.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Mercedesek mögött a Ferrarinak inkább a Red Bull versenyzőivel kell megküzdeniük.
Ebből a szempontból érdekes, hogy Vettel és Ricciardo is 5-5 kört ment a közepes gumival, a négyszeres világbajnok 1:36.514-et, egykori csapattársa 1:36.629-et ért el, tehát teljesen fej-fej mellett haladnak. Räikkönen délután nem tesztelte a közepes keverékű gumikat, délelőtt egy 9 körös etap során 1:37.537 volt az átlaga.
"Ez nehéz nap volt a pályán. a körülmények nem voltak túl egyszerűek. Az erős szél nem segített" - ismerte el . "A mai helyezésünkkel nem igazán vagyunk elégedettek, de legalább délelőtt óta sikerült előrelépnünk." Vettel "úgy-ahogy okésnak" minősítette a Ferrari hosszú etapos tempóját, ugyanakkor ő sem tagadta, hogy gondosan tanulmányozniuk kell az adatokat, ha át akarják látni, hol állnak az erősorrendben.
A Pirelli arra számít, hogy a csapatok a közepes keverékű gumikat preferálják majd a versenyre, ezt az is alátámasztja, hogy Hamilton egy körön is – igaz, csak 6 ezredmásodperccel – gyorsabb volt a közepes gumival, mint a lággyal. Ráadásul
a reggel elért 1:31.660-nal rögtön megdöntötte a tavalyi Q3-ban elért 1:32.248-as legjobb idejét.
Ettől függetlenül ő Rosberggel ellentétben érdekes módon nem volt egészen kibékülve a balansszal. "Borzasztóan nehéz belőni a célt, mert a szélirány kanyarról kanyarra változik" - magyarázta. "Emiatt az egyikben túlkormányzottá, a másikban alulkormányzott az autó, máshol meg kiegyensúlyozott."
Hamilton és a Mercedes szárnyalása tehát egyelőre folytatódik, de Rosberg potenciáljára nem derült fény, a 2. legjobb csapat címéért folyó versenyben pedig az dönthet, hogy a Ferrari mennyit tud fejlődni az időmérőre, és a rajt után tudják-e szabad pályán a saját tempójukat autózni. Mindez persze csak esetleges, mert az időjárás-jelentés szerint szombaton és vasárnap is eső érkezik Silverstona-ba…
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!