Vágólapra másolva!
A McLaren a vártnál jobban szerepelt Ausztriában, és Silverstone-ban újabb lökést kaphat, mert a Honda F1-es motorfőnöke szerint akár már a hétvégén bevethetik új belső égésű motorjukat.

A kanadai ERS-fejlesztés után a Honda újabb motorzsetonokat válthat be a hétvégi Brit Nagydíj során, tudta meg a Motorsport.com. A japánok F1-es programjának vezetője, Juszuke Haszegawa elárulta, nem akar tovább várni és taktikázni, elkezdik bevetni a boszorkánykonyhában készülő újításokat.

„Nem akarok várakozni, ezért amint elkészülünk, bevetjük (az újdonságokat), akár már Silverstone-ban. Ezzel kapcsolatban viszont még nem kaptam információkat, nem tudom még, hogy megtehetjük-e” – tette hozzá az Osztrák Nagydíj után. „Lehet, hogy már a jövő hétvégén sikerülhet, de én minden versenyen valamilyen frissítés bevetésére számítok.”

Alonso szerint a McLaren elemi iskolába illő hibája miatt szerepelt gyengén az osztrák időmérőn, majd a futamon is kiesett Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Matic Klansek

Ez sajnos nem valószínű, hogy megvalósul, mert a Hondára is vonatkoznak az idén még érvényben lévő fejlesztési zsetonok, és csak azok beváltásával lehet új motorváltozatot bevetni, ráadásul arra is kell figyelni, hogy ne lépjék túl (sokkal) az évi 5 motor/autós keretüket. Legutóbb Kanadában költöttek zsetont, akkor az energia-visszanyerő rendszert fejlesztették a maximális kapacitás közelébe. Haszegawa elárulta, hogy ezúttal a belső égésű motor kerül sorra.

„Ahhoz, hogy elegendő teljesítményt generáljunk, feláldoztunk egy kicsit a motor erejéből a kipufogó számára az új turbinával” – ismerte el, de úgy vélte, az új turbina kanadai bemutatása óta jobban működik az erőforrásuk. „Kanada és Azerbajdzsán a teljesítmény szempontjából túlságosan megterhelő számunkra, de most visszatértünk egy normális pályára, és szerintem ez az oka, hogy a fejlesztésünk bizonyítottan jól működik” – utalt Jenson Button 6. helyére az Osztrák Nagydíjon.

Button szerencsével a 3. helyről rajtolt, és egy ideig Räikkönen Ferrariját is feltartotta, végül a 6. helyen ért célba Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Mario Kneisl

Haszegawa elmondta, hogy további jelentős fejlesztéseket készítenek a 2017-es szezonra, várhatóan alaposan átalakítják az erőforrás bizonyos részeit. Erre még az idei szezon során is van elméleti lehetőségük, mert a rendelkezésre álló 32 motorzsetonból eddig 20-at használtak fel.

Figyelik a Formula E-t is

A Honda a Forma-1-es program mellett az elektromos autókat használó Formula E-t is figyeli, de Haszegawa elmondta, egyelőre nem tervezik, hogy abban a bajnokságban is részt vállalnak. Bár technikai szempontból érdekesnek tartja a kihívást, az ottani versenyek szerinte nem elég vonzók, ennek ellenére akadnak munkatársai a vállalatnál, akik támogatnák a részvételt.

„Ha megvizsgáljuk ezt a tevékenységet, a költségvetés szempontjából a Formula E egyelőre sokkal kevesebbe kerül a Forma-1-nél” – nyilatkozta. „Úgyhogy a büdzsé oldaláról lehetséges lenne, de sokkal nehezebb mérnököket ráállítani erre” – ismerte el. A Honda híresen ragaszkodik ahhoz, hogy lehetőleg saját alkalmazottaikkal végezzék a kutatás-fejlesztést, és elutasítják az agyelszívást.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!