Vágólapra másolva!
A Red Bull két első szárnyat dobhatott ki az első szabadedzés után, és Verstappen autójának felfüggesztése is eltört a magas és durva rázókövek miatt. Szerinte ennél a fal is jobb lenne.

Nem véletlenül panaszkodott több versenyző is csütörtökön a Red Bull Ringen elhelyezett új kerékvetők miatt, már az első szabadedzésen is több alkalommal gondot okozott a mezőnynek, hogy a sárga színű hurkák, az ún. "Abu-Dzabi típusú rázókövek" (lásd lent) és egyéb akadályok közelében, de azokat elkerülve közlekedjenek.

A legrosszabbul Max Verstappen járt, aki két első szárnyat is elfogyasztott a kerékvetők miatt, és a felfüggesztése is eltört, így autója irányíthatatlanul a kavicságyba csúszott. A 18 esztendős tehetség a rádión „hihetetlennek” és „veszélyesnek” nevezte az új pályaelemeket.

Verstappen a 8. helyen zárt, 8 tizedmásodperccel volt lassabb Nico Rosberg Mercedesénél - még több kép a galériában! Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„Én megértem, hogy tiszteletben kell tartanunk a pálya határait, de ennél az is jobb lenne, ha falat építenének oda” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Tönkretettem két első szárnyat és egy futóművet. Szerintem túl magasak (a rázókövek), de az is igaz, hogy el kell kerülnünk őket. Ezt meg is próbáljuk, de az 1-es kanyarban jobb lenne, ha csak egy hosszú kerékvető lenne a sok kisebb rázókő helyett.”

„A rázókövek nagyon magasak, és durván bánnak az autóval. Kifutottam a helyből, hozzáértem a kerékvetőhöz, és tönkretette a nyomtávrudat, úgyhogy nem utána már nem tudtam elfordulni” – mondta az 5-ös kanyarban történtekről. „Nem számítottam arra, hogy ennyire keményen megviselik az autót” – ismerte el a tinédzser.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, „lennie kell valamilyen büntetésnek a pályaelhagyásért, de ez talán kissé túlzás. Nem hiszem, hogy nagy ügyet csinálunk majd ebből.”

Verstappen autója nem tört össze nagyon, de pont eléggé ahhoz, hogy ne lehessen vezetni - kattintson a galériáért! Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Paul Monagham, a Red Bull főmérnöke az Origo GPhírek kérdésére elárulta, hogy a szokásos, 17 órakor kezdődő versenyzői értekezleten fel fog merülni a kerékvetők kérdése, és bár Verstappen futóműve eltört, nem aggódnak a biztonság miatt.

Beat Zehnder a Sauber részéről hozzátette, hogy a fekvőrendőrök biztos forró témát adnak majd a versenyzői eligazításon, de Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója valószínűleg azt fogja mondani, pont azért vannak ott, hogy a pilóták ne szélesítsék ki a kanyart.

Jól kezdett a Red Bull hazai pályán

A pénteki eredményekkel kapcsolatban Versappen elmondta, hogy az autója jól ment a délelőtt során, mielőtt beragadt a kavicságyba, majd a második tréningen is jól szerepelt. „Persze, jobb lett volna kicsit többet menni, de így sem rossz. Nem számítottam arra, hogy ilyen közel leszünk, majd holnap meglátjuk, hogy mit tud a Mercedes. Elégedett vagyok, kevesebbet mentem a vártnál, de a teljesített köreim elég jól sikerültek” – mondta a holland, aki viharos időjárásban reménykedik.

Csapattársa, Daniel Ricciardo szintén jól érezte magát a Red Bull Ringen, mindössze egy kisebb problémája akadt az erőforrásával, miután a száradó pályán ismét körözni kezdett. A Sky Sportsnak elárulta, mindössze annyi volt a gond, hogy rossz üzemmódban maradt az autója, és az esős pályán használt beállítások már nem működtek elég jól az egyre szárazabb aszfalton.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!