Társoldalunk:

A Ferrari a hétvégén teszteli a Glória 2-t

2016.06.30. 09:25

Nincs menekvés, jövőre bevezetik az F1-es fejvédőt, amelynek tesztelése már a célegyenesbe fordul. A Ferrari pénteken kipróbálja a módosított változatot.

A héten befejeződik a glóriaként elhíresült F1-es bukókeret tesztelése, tudta meg az ESPN az FIA kutatási menedzserétől, Laurent Mekiestől. A következő szezonra radikálisan megváltozó F1-es autók tervezése miatt a szövetséget szorítja a határidő, hogy véglegesítsék az egységes, minden csapat számára kötelező szerkezet paramétereit, hogy azt be lehessen építeni a tervekbe.

„Nem tologathatjuk örökké a határidőket, ezért gyors tempóban zajlik a fejlesztés. Most végezzük az utolsó teszteket, és július elején áttekintjük az eredményeket a csapatokkal” – mondta Mekies, aki Baumgartner Zsolt mérnöke is volt a Minardinál.  

Ez még a télen kipróbált változat, nem lett közönségkedvenc a bukókeretForrás: AFP/Eric Alonso

Az Auto Motor und Sport megtudta, hogy a Ferrari pénteken, az Osztrák Nagydíj hétvégéjén kipróbálja a Glória 2-t, ami ezúttal már titániumból készült, és a versenyző fejétől távolabb helyezik el, így frontális ütközés esetén sem veri be a fejét. Ez volt a legfőbb aggály a szélvédővel kapcsolatban is. A német kiadvány úgy tudja, az FIA Silverstone-ban ismerteti majd a csapatok technikai menedzsereivel a 40 eddigi törésteszt eredményeit.

A Motorsport.com arról számolt be, hogy egyelőre csak statikus tesztet terveznek az eszközzel, de azt sem zárták ki, hogy a pályán is kipróbálják. Az FIA szóvivője később megerősítette, hogy pénteken a pályán is látható lesz az új fejvédő.

Mekies elárulta, hogy a végleges változat hasonlítani fog arra, ami kiverte a biztosítékot a versenyzők és a közvélemény egy részében, miután a Ferrari felszerelte a Barcelonában rendezett téli teszten. A megjelenése viszont finomodott a további fejlesztéseknek köszönhetően. A nyilatkozatból az is kiderült, hogy a Red Bull által javasolt aero szélvédőt csak a 2017-es szezonra vetették el.

„Tartanunk kell a határidőket, és ez nehezünkre esett volna, ha két projektet is viszünk tovább” – ismerte el. „Egy adott ponton fel kell mérni, hogy időben végzünk-e, és úgy találtuk, hogy az aero szélvédővel nem készülnénk el, ezért fagyasztottuk be a munkát, amíg a glóriát pályára állítjuk. Ha ez megvan, biztos vagyok abban, hogy a Red Bull, és a többi csapat is folytatja majd az eddigi remek hozzájárulását. Semmit sem vetettünk el teljesen.” 

Friss látványtervek a 2017-es autóról, a bukókeret még nem passzol az összképbe

A Red Bull egyelőre leállította a szélvédőn végzett munkát, és ennek valószínűleg a korábbi F1-es pilóta, Christian Fittipaldi, Emerson unokaöccse is örül, mivel elismerte, hogy ő „teljesen a glóriát” támogatja, és nagyon ellenzi a szélvédőt. „Ez a legbizarrabb dolog, amit életemben láttam, a legborzasztóbb. Egyáltalán nem illeszkedik az F1-es autó vonalaiba” – mondta a szélvédőről. „Ha jövőre bevezetik az F1-ben a glóriát, három verseny után mindenki megfeledkezik majd róla.”

A korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost úgy vélte, „ha már egyvalakit megment, akkor már azt mondom, igen, be kell vezetnünk” – nyilatkozta a glóriáról. „Még ha nem is néz ki túl jól, meg fogjuk szokni. A véleményem 50-50. Hogy melyik oldalra húzok? Én bevezetném.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!