Társoldalunk:

Hamilton: Ha az F1 nem lenne veszélyes, bárki csinálhatná

2016.06.29. 11:14

A világbajnoki címvédő szeretne visszamenni az időben, és Ayrton Senna ellen versenyezni a ’80-as évek autóival. Az F1-et most is gyorsnak tartja, de nem elég hangosnak.

Állandó téma lett az F1-ben a veszély kérdése, miután az elmúlt évek halálos fejsérüléseivel járó balesetei után az FIA jövőre valószínűleg bevezeti a többség által csúnyának tartott, de bizonyos esetekben életmentő bukókeretet. Az innováció ellen Lewis Hamilton is felszólalt, úgy véli, bár az F1 „hihetetlenül biztonságos” lett, számára mégis izgalmas a veszély jelenléte.

„Úgy ülünk be az autóba, hogy tudjuk, a veszéllyel számolni kell” – idézte a Top Gear. „Niki Laudát nézve nőttem fel, és szerintem ő lenyűgöző, egy olyan korszakban vezetett, amikor évente haltak meg a versenyzők. Az elmúlt néhány év során mi is elvesztettünk néhány remek pilótát, ezzel én is tisztában vagyok. Szerintem ezért is fontos, hogy folyamatosan dolgozzunk a biztonság fejlesztésén.”

Hamilton szerint azért is rajonganak a versenyzőkért, mert vállalják a veszélytForrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

„A veszély viszont remélhetőleg mindig megmarad, mert különben bárki csinálhatná ezt. Mindig arról van szó, hogy ez nem gyerekjáték. Monacóba mindig csodálatos elmenni, mert az a legveszélyesebb pályánk, és az dönt közöttünk, hogy ki tökösebb a másiknál, és melyikünk mer a legközelebb menni a falhoz” – nyilatkozta a Monacói Nagydíj kétszeres győztese.

Vettel is egyetért vele

Hamilton háromszoros világbajnok, 2014 óta legyőzhetetlennek bizonyul a Mercedesszel, de az idén egyelőre hátrányban van Nico Rosberg mögött. „Ez mindenképpen az egyik legkeményebb szezonom” – ismerte el. „Persze voltak rosszabbak is, amikor nem küzdhettem a bajnoki címért, de ez is elég nehéz, mert rengeteg megbízhatósági gondom volt, és ezek nem akarnak elmúlni.”

Hamilton (középen) úgy véli, bemutatkozásakor megterhelőbb volt vezetni az autókatForrás: AFP/Bertrand Guay

Úgy véli, ezek ellen ő semmit sem tehet, csak azt, hogy együtt érez a csapatával, amelybe a sikerek révén beilleszkedett. Elismerte, megtanulta, hogy a munkatársait is befolyásolják a nyilatkozatai, azonban biztos abban, hogy ha a megbízhatósági problémák folytatódnak „egyre nehezebb lesz jó arcot vágni ehhez. Minden korábbinál jobban akarom a bajnoki címet, így vagyok bekötve.”

A Mercedes versenyzője azt is elárulta, hogy a hibrid erőforrással szerelt autója „jobban vezethető, mint valaha” és a teljesítménye is „legalább olyan jó, ha nem jobb”, mint a régi V10-es motoroké. „Én viszont a V10-esek hangját is akarom. Mindig (Juan Pablo) Montoya belső kamerás videóit nézem a V10-es korszakból, és csodálatosak” – mondta Hamilton, aki egy saját élményét is felelevenítette.

Senna korában brutálisabb volt az F1Forrás: AFP

„Először egy V10-es McLarent vezettem Silverstone-ban. Vártam, hogy majd felváltok, de csak mentem és mentem, 21 ezres fordulatszámig. Őrület volt, miért kellett ezt megváltoztatni?! Most 12 ezernél váltok. Mehetne 15 ezerig, de nem szükséges, 12-13 ezer az ideális” – magyarázta. „Amikor először voltam nagydíjon, beleremegett a mellkasom, ahogy (Michael) Schumacher elhaladt.”

A brit versenyző egyetértett Fernando Alonso egy korábbi nyilatkozatával, amely szerint az F1-es autóknak fárasztóbbnak kellene lenniük. Azt mondta, amikor F1-es pilóta lett, 120 kör tesztelés után már a fejét is alig tudta tartani, manapság viszont már sokkal könnyebb vezetni az autókat. „Szeretnék a ’80-as évek végén versenyezni (Ayrton) Senna ellen. Az autók is jobba tetszettek akkor. Kézi sebességváltó, kisebb leszorítóerő, jobb gumik, és az egész sokkal megterhelőbb volt.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!