„Ha meglennének hozzá az erőforrásaink, semmi nem szólna egy második csapat ellen" – ismerte el a sportprogramjukat irányító Haszegava Juszuke az Auto Motor und Sportnak.
Úgy több adatot és tapasztalatot lehet gyűjteni, ami felgyorsítja a tanulási folyamatot."
A japán szakember ugyanakkor nem tagadta, hogy „a jelenlegi helyzetünkben nem tolonganak a motorunkért, és különben is, az összes csapatnak van partnere. De tervezzük kibővíteni az ügyfélkörünket, úgyhogy ha lesz érdeklődés a termékünk iránt, elláthatunk egy másik istállót is."
A Hondánál úgy vélik, az ERS terén a legutóbbi fejlesztéseik révén már beérték a Mercedest,
és azt ígérik, a belsőégésű motorjukat is fel fogják tornázni a szükséges szintre. A McLarennél szintén optimisták: a versenyigazgatójuk, Eric Boullier szerint mind ők, mind a Honda tisztában van vele, hogy mit kell tenniük a hátrány ledolgozásához. Boullier arra számít, hogy jövőre legalábbis „nagyon közel" lesznek a Mercedeshez.
„Ha megnézzük őket, nekik négy évükbe telt kifejleszteni a motort, mielőtt egyáltalán pályára léptek vele, és senki nem tudta, addig mit csináltak. Ezért fordulhatott elő, hogy amint megjelentek, rögtön szép munkát tudtak végezni" – nyilatkozta a francia a Motorsport.com-nak. „Mi még most is csak három évnél tartunk, de ebből kettőt éles versenyben töltöttünk, ezért mindenki azt kérdezgeti, hogy mit művelnek ezek?! Pedig ugyanazt az utat járjuk be, mint ők. Ez időbe telik."
A McLaren az elmúlt négy futamból háromszor már eljutott a Q3-ig, de pontot az idén összesen csak négy alkalommal tudtak szerezni.