Társoldalunk:

Ecclestone ejtene pár európai nagydíjat

2016.06.27. 08:36

Azt mondja, az F1 nem Európa-bajnokság, és nem az ő hibája, ha a rendezők képtelenek jövedelmezővé tenni a versenyeket. Lehet, hogy jövőre csak 18 forduló lesz.

Miközben a Forma-1 történelmi helyszínei közül sok a túlélésért küzd, Bernie Ecclestone régóta hangoztatja, hogy Európának gazdaságilag befellegzett, most pedig azt mondta, jövőre néhány versennyel kevesebb lesz a sport bölcsőjének számító öreg kontinensen. Az idén rekordszámú, 21 nagydíjat rendeznek, de hosszú évek óta csak Európán kívüli futamokkal bővül a versenynaptár: legutóbb Azerbajdzsán csatlakozott a világbajnoki sorozathoz, ironikus módon éppen Európa Nagydíj néven.

Az RBC orosz csatorna kérdésére, hogy jövőre rövidebb lesz-e a szezon, Ecclestone azt felelte:

Egyértelműen. Pontosan ez fog történni – egy vagy két ország kikerül a körforgásból.

Azt nem árulhatom el, hogy melyek, az új helyszínek azonban a világ más tájain lesznek, nem Európában."

Egyre kevesebb az európai F1-es verseny. A bakui megosztotta a közvéleménytForrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Charles Coates

A Francia Nagydíjat, ahol napra pontosan 110 évvel ezelőtt ért véget a sporttörténelem első nagydíja, mégpedig a magyar Szisz Ferenc győzelmével, már 2009 óta nem rendezik meg. Tavaly – igaz, egyelőre csak átmenetileg – Németország is kimaradt, és az olasz verseny jövője ugyancsak bizonytalan.

OLVASNIVALÓ

Az összes pálya nehezen termeli ki a legalább 20-30 millió dolláros jogdíjakat, ami állami segítség nélkül gyakorlatilag nem is lehetséges, ám Ecclestone úgy véli, „ez nem az én hibám. Nem én szervezem azokat a futamokat. Az ő dolguk, hogy kicsábítsák a szurkolókat a pályára."

A Forma-1 nem Európa-bajnokság, hanem világbajnokság"

– tette hozzá. Csakhogy a többi kontinensen rendezett nagydíjak sem mind bizonyulnak maradandónak, Törökország, Dél-Korea és India például néhány év után kiesett a versenynaptárból. Sok pályán üresen tátonganak a lelátók, ám Ecclestone-t nem ez zavarja. Amikor megkérdezték, hogy Azerbajdzsán hogyan kerülheti el ezt a sorsot, rávágta: „Fizessen!"

A Magyar Nagydíj elvileg biztonságban van, tavaly hosszabbították meg újabb öt évre, 2026-ig a szerződését.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!