A Red Bullt hidegzuhanyként érte az erős gumikopás

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Európa Nagydíj, Baku
BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 19: Max Verstappen of the Netherlands drives the 6 Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer during the European Formula One Grand Prix at Baku City Circuit on June 19, 2016 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160619-00687 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull pilótáin a vártnál erősebb gumikopás fogott ki Bakuban, és csak az utolsó etapban lettek ismét versenyképesek. Így sem keseredtek el, mert növelték az előnyüket a Williams előtt.

Nagy reményekkel várta a futamot a 2. helyről rajtoló Daniel Ricciardo, de a bakui időmérőn mutatott meglepően jó formáját nem tudta átmenteni a versenyre. Ricciardo tartotta a helyét az futam kezdeti szakasza során, de a szuperlágy gumik sokkal gyorsabban elkoptak az autóján, mint várta, ezért kénytelen volt elengedni Sebastian Vettelt, és két kiállásos taktikára váltani.

„Azt terveztem, hogy elkapom Nico (Rosberget), de a 3. körtől csúszkálni kezdett a hátulja, és ezzel nem tudtam mit kezdeni. Optimistából bizonytalanná váltam."

"Gondunk volt a hátsó gumikkal, nem tudtuk megtartani a tapadásukat, túlságosan felmelegedtek. Még 4-es fokozatban is kipörögtek a kerekek."

"Szerintem nem volt rossz a stratégiánk, egy kiállás lett volna az ideális, de alkalmazkodnunk kellett, mert rákényszerültünk két kerékcserére. Az első két etapban lassú voltam, de a harmadikban javult a tempóm, és visszaelőztem (Nico) Hülkenberget, ami elég mókás volt.”

A szuperlágy gumi egyik Red Bullon sem működött. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: 2016 Getty Images/Dan Istitene

Ricciardo arra is kitért, hogy bár szombaton még az év versenyét várta Bakuban, az Európa Nagydíj „meglehetősen eseménytelen” lett, és úgy vélte, ennél jobb eredményt sem ő, sem csapattársa, Max Verstappen nem tudott volna elérni. „Rá kell jönnünk, hogy mi történt, mert meleg időjárású versenyeken, például Szingapúrban általában jól teljesítünk.”

Verstappennek szintén meggyűlt a baja a szuperlágy és a lágy abroncsokkal, de azt mondta, a közepesen úgy érezte, mintha repült volna.

„A köridőket is szépen lefaragtam, sikerült a 8. helyig visszakapaszkodni, sőt majdnem a 7. lettem. A (9.) rajthelyem ismeretében egyébként is nehéz lett volna utolérni az elől lévő srácokat, úgyhogy szerintem jó munkát végeztünk. Persze mindig előrébb szeretnénk végezni, de ez ma nem sikerült. Én futottam a verseny 3. leggyorsabb körét, úgyhogy nincs okom panaszra” – vélte.

Az aerobeállítások okozhatták a kínlódást

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont „mélységesen elkeserítőnek” nevezte az eredményt, és „szükségszerűnek” tartja, hogy megértsék a vártnál sokkal gyorsabb gumikopás okát. „Bosszantó verseny volt, de legalább mindkét autónk célba ért, és növeltük az előnyünket a Williams előtt a konstruktőri pontversenyben.”

Úgy véli, a gumiproblémák az aerobeállítások negatív következményei lettek. "Magas végsebességre hajtottunk, ezért csökkentettük a leszorítóerőt. Gyakorlatilag olyan szintre lőttük be, mint Monzában" - mondta. "Az alacsony leszorítóerőtől talán többet mozgott az autó, amitől szemcsésedtek a gumik."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!