„Nagyon sokat dolgoztunk a pályák biztonságán, erre idejövünk, és a 3-as, 7-es és 14-es kanyarban egyáltalán nincsenek bukóterek” – folytatta Button. „A 7-esben van három Tecpro védősáv, aztán egy betonfal a pálya szélén, de sokat nem is tehettek volna, mert útban van egy épület” – ismerte el. „Remélhetőleg alaposan elvégezték a teszteket. Monacóban sincsenek nagy bukóterek, de ez egy nagysebességű utcai pálya, nem olyan, mint Monaco” – magyarázta.
Az a gond, hogy az épületeket nem lehet arrébb tenni. Amíg senkinek sem lesz műszaki gondja, mindannyian boldogan távozunk.
A világbajnoki pontversenyt vezető Nico Rosberg „kissé aggasztónak” nevezte a pálya biztonságát, mert „2-3 bukótér nem néz ki túl jól. Nem az igazi, de majd meglátjuk, mi lesz. A 14-es kanyarnál, ahol jövünk lefelé a dombról, rögtön ott a fal, és (problémás) a 3-as kanyar, valamint a bokszbejárat is” – sorolta az aggályos pontokat a Mercedes versenyzője.
Rosberg megkérdőjelezte azt is, hogy a pálya a jelenlegi formájában megfelel-e az FIA általános előírásainak.
Charlie Whiting, a szövetség által delegált versenyigazgató átvette a pályát, és Rosberg azt mondta, bízik a szimulációkban és a számításokban. „Remélem kitartanak az általuk hozott szabályok mellett, de ezeket a kanyarokat elnézve kételkedek ebben” – mondta, és a bokszutca bejáratát ő is elővette. „Ott egy óriási baleset várható. Ha az ember megpróbál találni ott egy másodperc előnyt, nagyot eshet.”
Lewis Hamilton természetesen ezúttal is más véleményen volt, mint a többség: versenytársaival ellentétben feleslegesnek tartja, hogy gyalog előre bejárja a pályákat, de azt mondta, a szállodai szobájából kinézve rálát a 16-os kanyarra, és ott túl szerinte nagy a bukótér. „Van ott egy fehér vonal, aztán nagyjából 10 méter hely a bal oldali falig. Én nem tervezek pályákat, de Monacót szeretem, ahol alig vannak bukóterek, csak ott, ahol tényleg nagy-nagy szükség van rájuk” – jelentette ki.