Társoldalunk:

Mercedes: A Ferrari bármikor elkezdhet nyerni

2016.06.15. 19:34

Toto Wolff úgy véli, Lewis Hamiltonnak nem lett volna könnyű dolga Kanadában, ha Sebastian Vettel nem áll ki előle a bokszba. A Brit Nagydíjra terveznek komoly fejlesztéseket.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj óta először jelentett valós veszélyt a Ferrari a Mercedes győzelmére, de egy vitatható taktikai húzás miatt Sebastian Vettel ezúttal is lemaradt az 1. helyről. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elismerte, nehezebb út vezetett volna a sikerükhöz, ha Vettel nem áll ki korán Hamilton elől a bokszba.  

Látható, hogy a Red Bull, a Ferrari, és a saját csúcssebességünk is ugyanott tart. Mi már évek óta azt mondjuk, hogy hagyjuk békén a szabályokat, és a teljesítmények kiegyenlítődnek. Erre a következő szezonra szabályt módosítunk! Úgy gondolom, nehezebb dolgunk lett volna (ha Vettelt a pályán kell megelőzni). Nagyon jól vezetett, és az autók közötti különbség túl kicsi volt ahhoz, hogy befolyásolják az eredményt.”

Vettel lerajtolta a Mercedeseket, majd félreállt Hamilton útjábólForrás: AFP/2016 Getty Images/Charles Coates

Wolff és a Mercedes versenyzői is azzal riogatnak az idén, hogy a Ferrari valós veszélyt jelenthet a sikerszériájukra, de Lewis Hamilton megjegyezte, hogy Kanadában spórolt motorja teljesítményével. A verseny összképe azonban azt mutatta, hogy az új fejlesztéseiknek köszönhetően a Ferrari is kezd odaérni a győzelemért folyó harchoz.

„Ha megnézzük a Ferrari hosszú távú fejlesztési görbéjét, látható, hogy minden versenyre egyre jobbá válnak” – mondta Wolff. „A szezon elején volt némi balszerencséjük, de a hétvégén már látszott, hogy a Ferrari képes a futamgyőzelmekre” – tette hozzá.

Vettel két kiállásos taktikája miatt Hamilton győzelme nem volt veszélybenForrás: AFP/2016 Getty Images/Mark Thompson

A Mercedesben azonban van még tartalék, és jelentős pontelőnnyel vezetik mindkét világbajnoki tabellát, sőt a motorfejlesztési zsetonok felhasználása terén is elég jól állnak. Míg a Ferrarinak már csak 4 zsetonja maradt, a Mercedes még 11-ből gazdálkodhat, náluk csak a Honda (12) és a Renault (21) takarított meg többet.

Nagyon igyekezni fogunk” – ígérte Wolff a fejlesztésekkel kapcsolatban. „Már a Brit Nagydíjra készülünk egy aerodinamikai frissítéssel, és a motor terén is keményen dolgozunk, hogy kinyerjük a szükséges teljesítményt” – tette hozzá. A Mercedes erőforrása valószínűleg továbbra is a legerősebb, összteljesítményét 950 lóerőre becsülték.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!