Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke szerint ők a Spanyol Nagydíj utáni teszten vették észre, hogy hajlékonyak a Ferrari szárnyai, de elismerte, hogy az olaszok autója átment a teszteken, és amíg így van, "nyilvánvalóan szabályos.” Smedley utalt arra, hogy a szabályok világosan tiltják a hajlékony aerodinamikai alkatrészek használatát, az autók a vizuálisan észlelt deformáció ellenére mégis átmennek a hátsó szárnyat érintő ún. „visszahúzásos” teszten.
„Ha valaki talán némi előnyt úgy, hogy nem megy szembe a technikai szabályokkal, akkor le a kalappal előtte. Sikerült jobb munkát végeznie a többieknél” – mondta Smedley. „Ha ezt meg akarjuk tárgyalni a technikai szabályokkal kapcsolatos megbeszéléseken, hogy megállítsuk a fegyverkezési versenyt, különben idővel mindannyian ugyanabban a szürke zónában találjuk magunkat, hát csak rajta. Amennyiben viszont valaki úgy jutott előnyhöz, hogy nem szegte meg a szabályokat, akkor egyszerűen szép munkát végzett.”
A hajlékony szárnyak és egyéb aerodinamikai elemek kérdése hosszú idő óta visszatérő téma az F1-ben,
mivel a csapatok folyamatosan azon dolgoznak, hogy az autójuk a méréseken megfeleljen, de valós körülmények között mégis kihasználja a kiskapukat. A deformálódó szárnyak nagy sebességnél elhajolva csökkenthetik a légellenállást, miközben kis tempónál ugyanakkora leszorítóerőt biztosítanak, mintha merevek lennének. Bizonyos mértékben minden aerodinamikai elem hajlékony, de ezt az FIA szigorúan ellenőrzi.