Vágólapra másolva!
A Heineken a többéves együttműködésbe kezd a Formula One Managementtel, ami elhappolta a csapatok elől az utóbbi évek legnagyobb szponzori szerződését.

A Heineken a Forma-1 globális partnere lesz, jelentették be a felek csütörtökön Montrealban. A sörgyártó három verseny, köztük az Olasz Nagydíj névadó szponzora lesz, emellett kiválasztott rendezvényeken kiemelten is részt vesznek, és mindenhol ők szállíthatják az F1 hivatalos sörét, így már a hétvégi Kanadai Nagydíjon is feltűntek a sátraik. Az F1.com-on kiadott közlemény szerint a Heineken nem jelenik meg a versenyautókon.

A sörgyár kiemelt jelentőséget tulajdonít a felelős alkoholfogyasztásnak,

és arra kérik majd a közönséget, hogy „ha Ön vezet, soha se igyon” (alkoholt). Kampányuk részeként pálya- és tévéreklámok, digitális aktivitások, és helyszíni rendezvények is zajlanak majd, valamint Jackie Stewart és David Coulthard is nagykövetként csatlakozik a projekthez.

„Mindkettőnk üzletmenete az innovációra és az élvezetekre épül, remélem, hogy ez egy hosszú és különleges együttműködés kezdete. Amikor sört iszom, a Heineken mindig ízlik” – nyilatkozta Bernie Ecclestone. „Egy ideje elkezdtem a 'Think Before You Drive' (gondolkodjon, mielőtt vezet) kampányt az F1-es rendezvényeken, és örömmel tölt el, hogy a kezdeményezés a Heineken révén még erősebb támogatást kap.”

Az elmúlt évek során egyre több alkoholos italmárka tűnt fel az F1-ben,

és ezzel együtt több szervezet is kampányolni kezdett az alkoholreklámok betiltása érdekében. A Eurocare az FIA elnökét, Jean Todtot is felszólította, de nem jártak sikerrel, pedig tanulmányt is készítettek arról, hogy milyen sokszor lehet ilyen tartalmú hirdetéseket látni a versenyek során.

Arra jutottak, hogy a pálya szélén elhelyezett reklámok sokkal hatékonyabbak, mintha egy márka valamelyik autón jelenik meg, így a Heineken részéről ésszerű döntés, hogy nem egy csapat szponzorálása mellett döntöttek.

Joe Saward szakblogger szerint ettől függetlenül az istállók „bezöldültek az irigységtől” a szerződés miatt. Mivel a FOM elorozta előlük a lehetőséget, a csapatok legjobb esetben is csak áttételesen részesülhetnek a bevételből, egy közvetlen szponzorációnál jóval kisebb mértékben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!