Vágólapra másolva!
Kipróbálta Alan Jones 1980-as FW07-esét, a vigyora visszatért. Fél évvel azután, hogy a Red Bull majdnem kirúgta a Renault-t, Christian Horner köszönetet mondott motorszállítójuknak.

A 2015-ös szezon elsőszámú háttérsztorija a Red Bull kirohanása volt az akkor még a vártnál gyengébben muzsikáló Renault erőforrások miatt. Az osztrák kézben lévő brit istálló hangosan ócsárolta a francia autógyártót, és csak azért nem jutott el a kenyértörésig a két fél együttműködése, mert senki más nem ajánlott motort a hangosan panaszkodó csapatnak.

A Renault közben visszavásárolta a Lotust, és saját neve alatt indítja, a Red Bullt pedig letiltották a névhasználatról, így ők TAG Heuer névre keresztelik át a hajtásláncot. A franciák az idén összekapták magukat, a motorjuk megbízhatóbb és erősebb is lett, főleg a Monacóban bemutatott fejlesztésekkel, amelyek Daniel Ricciardót a pole pozícióba repítették.

Ricciardo elképesztő formában vezetett, és az új fejlesztésű motor is előnyös helyzetbe hozta Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

„Szerintem a Renault jó munkát végzett, nyilvánvaló, hogy az előrelépésünk az erőforrásnak köszönhető” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Körülbelül 0,2 másodpercről volt szó, ez remélhetőleg kicsit több lesz az olyan pályákon, mint Montreal vagy Azerbajdzsán. Ez pozitív fejlemény, nélküle nem értük volna el a pole pozíciót” – utalt arra, hogy 0,169 másodperces előnnyel lett Daniel Ricciardoé az első rajtkocka, amit végül nem sikerült győzelemre váltaniuk.

Tavaly szinte elképzelhetetlen volt, hogy a Red Bull elismerően nyilatkozzon a Renault-ról, de Horner szerint az idén „meglehetősen simán” mentek a tárgyalások, amelyek a beszállítói szerződés meghosszabbításához vezettek. A brit szakember a versenyképes árat és a francia autógyártó erőfeszítéseit emelte ki. A Renault 2017-től a Toro Rossót is elláthatja motorokkal, ami ismét technikai szinergiákat teremthet a Red Bull két csapata között.

Miközben a Red Bull azzal volt elfoglalva, hogy kivizsgálják Daniel Ricciardo balul elsült monacói kerékcseréjének körülményeit, az elkeseredett ausztrál az F1-es marketingguru, Zak Brown meghívására Franciaországba, a Paul Ricard pályára látogatott, ahol Mika Häkkinen és David Coulthard társaságában kipróbálhatott egy Williams FW07-est.

„Hűha, ez király volt!” – lelkesedett Ricciardo honfitársa, Alan Jones 1980-as, világbajnoki címet nyert autója iránt. „Elég könnyű volt vezetni, és a kormány is közvetlen, különösen kis tempónál. A fékek nagyon jók, az autó remekül lassul. Szuper volt, és a hangja is szép” – mondta az autóról, amely a Williams magángyűjteményéből Brown tulajdonába került.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!