Társoldalunk:

Ricciardo ott akart visszavágni, ahol számít a versenyző

2016.05.28. 18:28

Érezte, hogy Monacóban lesz esélye a pole-ra. A gumistratégiájáról tudja, hogy rejt kockázatokat, de a Red Bull-lal közösen döntöttek róla, és reméli, hogy előnyére válik a nagyobb taktikai mozgástér.

Nem volt szemfényvesztés Daniel Ricciardo teljesítménye a Monacói Nagydíj nyitónapján: a Renault új motorját használó ausztrál versenyző az időmérőn is a leggyorsabbnak bizonyult, megszerezve F1-es karrierje első pole pozícióját, egyben az elsőt a Red Bullnak az új turbókorszakban.

A hétvége előtt tudtam, hogy lehet esélyem erre"- nyilatkozta. "Csütörtöktől kezdve jónak tűnt a formánk, és a gondolat ott motoszkált a fejemben. Már Barcelona után is hittem benne, mert az előző futamokon jól vezettem, csak az érte járó eredmények hiányoztak."

"Tudtam, hogy felvehetjük a harcot a Mercedesekkel. A Q3-ig nem raktam össze a tökéletes kört, de tudtam, hogy ott már sikerülni fog."

Ricciardo első F1-es pole pozícióját ünnepli. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A háromszoros futamgyőztes nem izgul, és magabiztosan várja a vasárnapi megmérettetést. "Képes leszek aludni éjszaka, sőt, könnyebben is fogok, mert tudom: elértem, amit kitűztem" - jelentette ki Ricciardo. "Király, hogy megvan az első pole pozícióm. Monaco mindig is jó pálya volt nekem az alacsonyabb kategóriákban, mindig imádtam itt vezetni. Élvezem a helyzetet, amíg lehet."

Az Origo GPhírek kérdésére kifejtette: új csapattársa, Max Verstappen barcelonai sikere miatt nem érzett külön motivációt, viszont Monacóban mindenképp meg akarta mutatni a képességeit.

"Számomra mindegyik verseny egyformán fontos" - mondta. "Fogalmazzunk úgy, hogy a spanyolországi nem alakult kedvezően nekem, de nyilván vissza akartam vágni."

"Ez egy igazi versenypálya, ahol a versenyző számít. Persze egy jó autóra is szükség van - nekem ez egyértelműen megvolt -, de az önbizalom és az elszántság itt messzire repíthet. Csütörtök óta nagyon jól érzem magam az autóban, csak kisebb módosításokat kellett eszközölni rajta."

Ricciardo nem a legpuhább gumikon, hanem a szuperlágy keveréken érte el a legjobb idejét a Q2-ben, így azokon rajtolva elvileg stratégiai előnybe kerülhet a futamra az élmezőny többi tagjával szemben - például adott esetben elnyújthatja az első etapját.

"Megbeszéltük a csapattal, hogy ha az ultralágyak gumikon elég jó időt futok, felrakjuk a szuperlágyakat, és meglátjuk, mire jutok" - avatott be a húzás hátterébe. "Ez több lehetőséget ad a kerékcsere időpontjának megválasztására."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Pascal Guyot

Lát kockázatokat ebben a stratégiában, ahogy Christian Horner is, de a csapatfőnök úgy véli, megérte az alternatív megoldással kísérletezni. Pilótáját pedig alaposan meg is dicsérte. "Az első Q3-as körével mintha dinamitot robbantott volna" - mondta Horner Ricciardóról. "Lenyűgöző kört futott."

Verstappenen kifogott a vártnál jobb tapadás

A Spanyol Nagydíjon a Forma-1 történetének legfiatalabb futamgyőztese lett, de Monacóban Max Verstappen egy buta hibával nehéz helyzetbe hozta magát. A holland a Q1-ben csak egy gumimelegítő, lassú köridőt tudott felmutatni, mivel az első éles kísérletekor falhoz vágta autóját az uszodánál lévő második sikánnál.

Verstappen összetörte a Red Bullt. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

"Az első gyors körömön sokkal magabiztosabb voltam, mint korábban, az autó balansza is jobban tetszett. A második szektorban két tizeddel jobb részidőt értem el, mint előtte bármikor" - mondta Verstappen.

Minden összeállt, de a sikánnál alábecsültem a tapadást"- magyarázta hibáját. "Túl korán kanyarodtam be, és hozzáértem a szalagkorláthoz. A felfüggesztés eltört, és egyenesen a falba repültem."

Emiatt csupán a motorhibát szenvedő Felipe Nasrt előzte meg, holott az eredeti célja az volt, hogy az első négy között végezzen az időmérőn. Mivel a kasztniját teljesen újra kell építeni, a bokszutcából fog rajtolni vasárnap - annyi előnye viszont lehet ebből, hogy így teljesen új beállításokat is használhat, ami főleg esőben kamatozna neki.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!