A McLaren motorszállítója, a Honda az egyetlen gyártó az F1-ben, amely a szezon kezdete óta nem használt fel újabb zsetonokat erőforrásának továbbfejlesztése érdekében. A japán vállalat F1-es programjának vezetője, Juszuke Haszegawa ráadásul azt is elismerte, hogy még pontos tervük sincs az újítások bevetésével kapcsolatban.
„Még nem döntöttünk” – jelentette ki. „Folyamatosan fejlesztünk, és ha nem kellene törődnünk a zsetonokkal, készen állnánk arra, hogy bevezessük a frissítéseket. Így viszont döntenem kell a taktikáról, hogy melyik nagydíjon érkezzenek az újítások, úgyhogy egyelőre nem tudom megmondani. Nincs kész tervünk.”
Mivel Monacóban a motorteljesítmény nem igazán differenciáló tényező, a Honda valószínűleg az erőforrásokat alaposan megterhelő Kanadai Nagydíjra időzíti majd az első komolyabb fejlesztési lépcsőt, főleg akkor, ha addigra elkészül az új üzemanyag is. A Honda egyik igen gyenge pontja a fogyasztás. A nyers tempó alapján Szocsiban már nem álltak olyan rosszul, de
a Spanyol Nagydíjon a csapat leggyorsabb köre 2,8 másodpercre volt a Toro Rossóétól, a Ferrariétól pedig 1,7-re.
„Az üzemanyag továbbfejlesztéséhez nem kell zsetonokat használnunk” – emlékeztetett Haszegawa. „Ha viszont megváltoztatjuk az üzemanyagot, akkor át kell állítanunk a motor programját is, ezért ésszerű lenne összehangolni a frissítést” – magyarázta a japán szakember.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója közben a Speed Weeknek azt nyilatkozta, hogy a GPS adatok „átfogó tanulmányozása alapján úgy véljük, a teljesítmény terén valahol a Mercedes és a Ferrari között lehetünk.” A francia csapatvezető szerint
az előrelépést a versenyzők is egyértelműen érzik, és a pályán is látható a teljesítménynövekedés, úgyhogy jó úton járunk.”
Boullier tavaly finoman bírálta a Hondát, mert nem hajlandók külső szakértelmet bevonni a fejlesztésbe, és a nehezebb utat választják azzal, hogy inkább házon belül próbálnak rájönni a helyes megoldásokra. A francia úgy véli, a Honda hozzáállása mindig is jó volt, felkészültek arra, hogy gyors válaszokat adjanak, és érezni, ahogy mindenki padlógázzal dolgozik. A beígért változások már úton vannak.”
Fernando Alonso a Spanyol Nagydíj előtt a McLaren karosszériájával kapcsolatban nyilatkozta azt, hogy szerinte az élmezőnybe tartoznak, de a nyilvánosan elérhető adatok alapján Boullier álláspontját nehéz alátámasztani.
Az utólagos vizsgálatok alapján egyébként Alonso motorja azért állt le Barcelonában, mert lekapcsolta az üzemanyag-ellátást, de hogy ő nyomott-e meg rossz gombot, vagy szoftverhibáról volt szó, nem tudni. A motor mindenesetre nem sérült meg.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!