Vágólapra másolva!
A Renault Sport ügyvezetője pozitívan nyilatkozott a kapcsolatukról, és elárulta, hogy megtették az ajánlatot a motorszállításra 2017-re. A Honda egyelőre nem áll készen egy második csapat kiszolgálására.

A súlyos feszültség a Red Bull és a Renault kapcsolatában a múlté, és szinte készpénznek vehető, hogy jövőre is folytatják a 2007 óta tartó együttműködést: a Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul a Spanyol Nagydíj hétvégéjén megerősítette, hogy megtették ajánlatukat a csapatnak a motorszállítói szerződés meghosszabbítására. Az Auto Motor und Sport úgy tudja,

már csak a vételárról tárgyalnak,

ami az idei évben igen magas, 28 millió euró volt.

Az új szabályok értelmében a gyártóknak május 15-ig kell tájékoztatniuk a Nemzetközi Automobil Szövetséget arról (FIA), hogy mely csapatokat szolgálják ki a következő idényben – mivel jelen állás szerint senki sem marad motor nélkül, a szövetségnek nem kell közbeavatkoznia.

Abiteboul elmondta, hogy a két fél viszonya sokat javult, miután a Renault izmosabbá és megbízhatóbbá tette a motorját 2016-ra. "A Renault és a Red Bull Racing kapcsolata javult a termékünk fejlesztésének köszönhetően" - nyilatkozta a Motorsport.com-nak. "Remélem, ha továbbra is bizonyítjuk, hogy képesek vagyunk fejleszteni rajta, és harcolni lehet vele a dobogókért, esetleg a világbajnoki címért, akkor a felek kölcsönösen érdekeltek lesznek a kapcsolat folytatásában."

"A Renault szívesen megtartaná ügyfélnek a Red Bullt. Én ezt szeretném."

A Renault-nak a Red Bull teljesítménye a mérce Forrás: AFP/Yuri Kochetkov

A Red Bull vélhetően jövőre is TAG Heuer néven használná az erőforrásokat. A Renault a jövő heti teszten kezdi vizsgálni a pályán a továbbfejlesztett motorját,

melyet a tervek szerint Kanadában vetnek be, és nagy előrelépésre számítanak tőle.

A gyártónak azért különösen fontos a Red Bull megtartása az ügyfelek között, mert így pontosabb képet kapnak arról, hogy saját istállójuk autóján mit kell még változtatni.

A Honda egyelőre nem tudja bővíteni az ügyfélkört

Az FIA újonnan bevezetett szabályai kötelezik a motorgyártókat, hogy szükség esetén a tervezettnél több csapatot szolgáljanak ki - mivel a Honda csak a McLarennek partnere, most ők lennének erre kényszerítve. Juszuke Haszegawa, a Honda sportprogramjának új vezetője elismerte, hogy bajban lennének a feladat teljesítésével.

"Még nem vagyunk elég erősek ahhoz, hogy egy második csapatot is ellássunk. Most készülünk fel erre" - mondta a Spanyol Nagydíj hivatalos pénteki sajtótájékoztatóján. Hozzátette:

"néhány csapattal" már beszéltek a motorokról, de hivatalos tárgyalások még nem kezdődtek.

Alighanem arra a Toro Rossóra utalt, amely jelenleg a Ferrari tavalyi motorjait használja, de állítólag puhatolózott már a Hondánál.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!