Rohamsisakot az F1-es autókra? Na ne!

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Orosz Nagydíj, szélvédő, aeroscreen
SOCHI, RUSSIA - APRIL 28: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing sits in his Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer fitted with the aeroscreen in the garage during previews ahead of the Formula One Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on April 28, 2016 in Sochi, Russia. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160428-01487 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull ausztrál pilótája próbálta ki elsőként Szocsiban a csapat saját fejlesztésű fejvédő megoldását. Hülkenberg szerint ez jobban néz ki a glóriánál, de Hamiltonnak ez sem tetszik.

Miután a Ferrari a barcelonai teszten kipróbálta a glória névre keresztelt bukókeret prototípusát, a Red Bull felgyorsította a saját, szélvédőt is tartalmazó, repülőgép-pilótafülkére emlékeztető szerkezetét. Az „aero szélvédőt” Daniel Ricciardo próbálta ki elsőként a mezőnyből, az Orosz Nagydíj nyitóedzésén tett meg vele egy ellenőrző kört Szocsiban. A csütörtöki üléspróba után úgy vélte, megszokható lesz.

„Szerintem nyitottnak kell lennünk a változásokra” – nyilatkozta. „Persze szokatlanul néz ki, de 2009-ben is sokat változtak az autók. Akkoriban úgy gondoltam, hogy pokoli rondák lettek, de megszoktuk őket, és később finomítottak is rajtuk. Manapság megint normálisan néznek ki. Ha mindenkié hasonló lesz, a rajongók is megszokják majd.”

Kicsit csalóka a kép, mert a tükör nincs felszerelve a tartópillér mellé Forrás: 2016 Getty Images/Clive Mason

Ricciardo szerint nehéz lesz elfogadni, hogy kevesebbet lehet majd látni a sisakokból, de úgy vélte, ha az új fejlesztés akár egyetlen versenyző életét is megóvja a következő húsz év során, akkor megéri. Azt mondta,

a szennyeződések ellen a bokszkiállások során lehúzható fólia védene, és nem tart attól sem,

hogy a köztes időszakban gondot okozna a koszolódás.

A bukókeretet korábban hevesen ellenző Nico Hülkenberg „vonzóbbnak” tartja az aero szélvédőt a korábban tesztelt megoldásnál, és kezd beletörődni, hogy a közeljövőben mindenképpen védeni kell a versenyzők sisakját. „Be fogják vezetni, ez elkerülhetetlen, nem tehetünk ellene semmit, úgyhogy el kell kezdeni tesztelni. Ha már úgysem lehet megakadályozni, én inkább ezt a változatot támogatom” – jelentette ki a német pilóta, aki szintén nem aggódik a szélvédőre kerülő szennyeződés miatt.

A futamon (a fóliát) nem tudjuk majd lehúzni, de a bokszkiállások alkalmával ezt valaki megteheti majd. A kettő között nem tudom, mi lesz. Gondolom, ezeket a kérdéseket tisztázni kell.”

Hamiltonnak nem tetszik

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton a glóriát korábban „tákolmánynak” nevezte, a Red Bull-féle aero szélvédőt pedig a rohamrendőrök sisakjának plexijéhez hasonlította, amely szerinte elcsúfítja a „menő, elegáns, futurisztikus F1-es autókat.” Üdvözli, hogy az FIA komolyan veszi a biztonság kérdését, amit folyamatosan fejleszteni kell, de „remélhetőleg nem megy az esztétikai szempontok és a stílus rovására.”

A glória valóban bizarr látványt nyújtott, de ez még csak kísérleti prototípus volt Forrás: Ferrari

A Mercedes versenyzője csatlakozott azokhoz, akik úgy tartják, az F1 azért is izgalmas, mert veszélyes. A kockázatokkal mindig is tisztában volt, tudatosan vállalja azokat.

Bármikor meghalhatnak. Akik mostanában kezdték el nézni az F1-et, azt mondják nekem, milyen veszélyes! Ezért is csodálnak minket. Ha ezt elvesszük, ha bárki csinálhatná, mi értelme ennek az egésznek?” – tette fel a kérdést.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!