A Renault még nem mond le az idei F1-es szezonról

Forma-1, Kevin Magnussen, Renault Sport Racing, Kínai Nagydíj
Renault F1 Team's Danish driver Kevin Magnussen (R) takes a corner during the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 17, 2016. / AFP PHOTO / WANG ZHAO
Vágólapra másolva!
Úgy vélik, tartoznak azzal a partnereiknek, hogy nem adják fel az idei szezonba vetett reményeiket, azt viszont elismerik, hogy két autót egyszerre nem tudnak fejleszteni.

Nehézségekre készültek az idei szezonra felélesztett gyári Renault istálló vezetői, de három futam után kénytelenek szembenézni azzal, hogy autóik csak a jóval szerényebb lehetőségekkel rendelkező Sauberrel és Manorral tudják felvenni a versenyt. Kevin Magnussen és Jolyon Palmer egyelőre lemaradt a pontszerzésről, és több műszaki hibával is szembesültek.

Cyril Abiteboul, a csapat ügyvezetője a Motorsport.com-nak elárulta, felmerült, hogy lemondanak az idei szezonról, és a 2017-es idénnyel foglalkoznak, de úgy döntöttek, hogy a csapat, az anyacég és a partnerek érdekében, valamint PR szempontok miatt folytatják a munkát az idei, nem túl jól sikerült csomagon. „Azt szeretnénk, ha a 2016-ban elmondott fejlesztéseink alapján ítélnének meg minket.”

A Renault lemaradását a Red Bull teljesítménye illusztrálja a legjobban, hiszen az erőforrásuk kis szerencsével a dobogóra is esélyes lehet Forrás: AFP/Wang Zhao

„Ésszerűnek kell lennünk 2017-tel kapcsolatban, mert nagy kihívást jelent különösen egy olyan méretű csapatnak, mint a miénk, hiszen

A valóság talaján kell állnunk” – foglalta össze Abiteboul, aki elismerte, a Renault csapatnál nehezen viselik, hogy a mezőny végén kullognak, és még viszonyítási alaphoz sem jutottak az eddigi futamok során, mivel Magnussen és Palmer sem tudott problémamentes hétvégéket teljesíteni.

Alan Permane, a Renault vezető versenymérnöke régóta az enstone-i csapat tagja, Abiteboul (jobbra) pár hónapja lett az ő főnöke is Forrás: DPPI media/Vincent Curutchet

Noha megjegyezte, hogy az enstone-i istálló visszavásárlásával kapcsolatos döntést nagyon későn hozták meg, úgy vélte, a megbízhatósági gondokra, és a szezon közbeni fejlesztések hiányára nem lehet mentségük.

– jelentette ki. „Elfogadom, hogy két lábbal a földön kell állnunk, ki kell alakítanunk a menedzsmentet és a többi, de nem szabad, hogy ez elvonja a figyelmünket a teendőinktől. A karosszéria terén nyilvánvalóan jobb munkát kell végeznünk” – szögezte le.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!