Vágólapra másolva!
Toto Wolff úgy véli, jobb lenne jövőre is a jelenlegi szabályok szerint építeni az autókat, mert a küzdelem így is egyre kiélezettebb, a reform árthat neki.

Bár a Mercedes mindhárom idei futamot megnyerte, a szezon váratlanul izgalmas versenyekkel kezdődött, köszönhetően a rádiókommunikáció visszaszorításának, a szerteágazó gumitaktikáknak és annak, hogy a jelenlegi szabályrendszer már a harmadik éve érvényben van. Így az üldözők egyre inkább kezdenek felzárkózni a Mercedes mögé.

Tavaly viszont egészen más összképpel indult az idény, ezért májusban a Stratégiai Munkacsoport tagjai megállapodtak, hogy 2017-re új technikai szabályrendszert dolgoznak ki. Ennek a célja az volt, hogy az autók körönként 4-5 másodperccel gyorsabbak legyenek, , nehezebb legyen vezetni őket, és vonzóbbá váljanak a közönség számára.

A Mercedes győzelmi sorozata töretlen, de a versenyek ettől még izgalmasak lettek Forrás: AFP/Johannes Eisele

A törekvések egy része viszont már az idén, magától megvalósult, hiszen az autók technikai szabályváltozás nélkül is sokkal gyorsabbak, mint egy évvel ezelőtt voltak, a Mercedes erőforrása több mint 900 lóerős, és a versenyek egyelőre jóval izgalmasabbak, mint a tavalyi futamok többsége. Ebben a helyzetben Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója elismerte, „nem tudja”, miért van szükség új szabályokra.

mert az új szabályok miatt mindent az elejéről kell kezdeni” – jelentette ki az osztrák, aki cáfolta, hogy ezzel csapata jelenlegi előnyét próbálja konzerválni. „Pont magunk ellen beszélek, mert nyilvánvalóan nincs már akkora előnyünk, mint tavaly volt. A versenyek nagyszerűek, és még jobbak lesznek, ha békén hagyjuk a szabályokat.”

A rajtok az idén mindig megkeverték a kártyákat Forrás: DPPI media/Florent Gooden

A Mercedes menedzsmentje és versenyzői az elmúlt hetek során többször is hangot adtak aggodalmuknak, hogy az autók gyorsulásához szükséges nagyobb leszorítóerő nem javítja, hanem éppen rontja majd a versenyzés színvonalát, mert még nehezebbé teszi az előzést. „A nagyobb leszorítóerő kizárólag a köridőkön látszik majd meg, de előzésből kevesebb lesz, mert az autók mögötti áramlás sokkal extrémebbé válik” – figyelmeztetett Wolff.

Az Ezüstnyilak 2014 óta mindössze hat futamot nem nyertek meg, és csak két alkalommal maradtak le a pole pozícióról. Wolff elismeri, ez „kényelmetlen a jogtulajdonos számára”, de úgy véli,

„Vajon képesek leszünk elég gyorsan reagálni, és felismerni ezt, meghagyva azokat a szabályokat, amelyek most működőképesnek tűnnek? Nem tudom.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!