Vágólapra másolva!
A német pilóta felkapta a vizet a Kínai Nagydíj után, amikor Danyiil Kvjat megkérdezte tőle, hogy mi történt a rajtnál. A Ferrari pilótája a rádión öngyilkosságnak nevezte Kvjat manőverét.

Egymást érték a meglepő események a Kínai Nagydíj során, de alighanem a rajtnál kialakult baleset a futam egyik legmeghatározóbb eseménye volt. A 2. sorból induló Ferrarik nem rajtoltak túl jól, Kimi Räikkönen ráadásul túl gyorsan próbálta venni az 1-es kanyart, és a külső ívre sodródott, miközben Sebastian Vettel próbált bebújni mellé a belső íven.

Arra viszont egyikük sem számított, hogy még beljebb, Danyiil Kvjat is megérkezik Vettel bal oldalán, és nagy sebességgel megpróbál elmenni a Ferrarik mellett,

Räikkönen és Kvjat összezárt Vettel előtt,

és a német pilóta kilökte maga elől csapattársát, aki az első szárnyát is elhagyta, és pillanatokkal később Lewis Hamilton autójának összetörését is előidézte, amikor egy Sauber megpróbálta elkerülni a pályára visszaevickélő Ferrarit.

Vettel nem igazán fogadta el Kvjat érvelését - katt a galériához! Forrás: AFP/Greg Baker

Räikkönen és Vettel is visszaesett, mindkettejük autója megsérült, a német pilóta pedig rögtön felbosszantotta magát a történteken. „Esélyem sem volt, a Red Bull úgy jött, mint egy őrült” – mondta mérnökének közvetlenül a baleset után. „Ez öngyilkosság volt,

– fogalmazta meg legfőbb problémáját Kvjat manőverével kapcsolatban. A német pilóta a leintés után elnézést kért csapatától, és első útja Räikkönenhez vezetett. A dobogós ceremóniához készülődve németül csevegett a futamot megnyerő Nico Rosberggel, de felkapta a vizet, amikor Kvjat a történtekről kérdezte.

Kvjat: Mi történt a rajtnál?
Vettel: Ezt még te kérdezed? Ha nem mentem volna balra, nekünk ütközöl, és mindhárman elszállunk.
DK: Rendben, én…
SV: Nem, nincs rendben, úgy jöttél, mint egy torpedó.
DK: A versenyzés már csak ilyen.
SV: Igen, a versenyzés ilyen, de ha ugyanazt az ívet követem, összeütközünk.
DK: Akkor ne menj tovább azon az íven.
SV: Ja, csak volt a bal oldalamon egy másik autó, azért mentem neki (Räikkönennek).
DK: Mintha láthattam volna mind a három autót elöl. Nekem is csak két szemem van.
SV: Ezúttal szerencséd volt. Kimi és az én autóm is megsérült. Nem kellene így nekimenned másoknak.
DK: Nem értünk össze.
SV: Ez nem rajtad múlt.
DK: Megszereztem a dobogót, ahogy te is, úgyhogy minden rendben.

A szóváltás természetesen a díjátadás után is folytatódott. Vettel elismerte, számára nehéz megítélni a helyzetet Kvjat szemszögéből. „Nem rajtoltam jól, és

nagy sebességgel hajtott be a résbe. Ez meglepett, balra kellett kormányoznom, de Kimi útban volt, és összeértünk. Kár érte, mert az ember sohasem akarja, hogy hozzáérjen egy másik autóhoz, de szerencsére folytathattuk.”

Kvjat azzal védekezett, hogy „amikor az ember meglátja a rést, és bebújik a belső ívre, végül is csak egy autót láthat” – utalt Vettel Ferrarijára. „Egyetértek Sebbel, kockázatos manőver volt, de az ilyenek segítik hozzá az embert a dobogóhoz” – jelentette ki.

Az orosz pilóta a Sky Sports kérdésére közölte: „Órákat beszélhetünk erről, de megszereztem a dobogós helyet. Logikus lépés volt, az ő (Vettel) dolga, hogy odafigyeljen Kimire.” A német pilóta némi iróniával megjegyezte, Kvjat számára az eset „nem járt következményekkel, úgyhogy neki bevált”, de versenybalesetnek nevezte a történteket. „Az én szemszögemből nem volt hova mennem” – ismerte el.

Vettel elmondta, hogy Räikkönen nem láthatta őt, és ezért valószínűleg Kvjatot sem,

és a finn pilóta megerősítette, hogy csak azt vette észre, amikor csapattársa kiforgatta. A 2007-es világbajnok végül az 5. helyig tudott előrelépni az 56 körös futam végéig. Vettel a 2. lett Kvjat előtt, sérült Ferrarijával 37 másodperces hátrányt szedett össze a győztes Nico Rosberg mögött.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!