Társoldalunk:

A Williams azt ünnepli, hogy Massa megállította Hamiltont

2016.04.17. 16:35

Bottast már a rajtnál elhagyta a szerencse, és a futam végén is küszködött az autójával. Rob Smedley elismeri, jobb tempóra van szükségük.

A Kínai Nagydíj időmérő edzésén Felipe Massa balszerencsés volt, ezért csak a 10. helyről indulhatott, a futamon viszont fordult a kocka: a Williams mérnökei kint hagyták a verseny elején, a Safety Car-fázis alatt. Így elkerülte a nagyobb kavarodást, és végül a 6. helyen ért célba, feltartva az őt sokáig támadó Lewis Hamiltont is.

Próbáltuk minimalizálni a kiállások számát, és Felipe példáján látható, hogy ez helyes döntés volt” – nyilatkozta Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke. „Jó volt látni, hogy fel tudta tartani Hamiltont is. Örömteli volt, ahogy egy gyorsabb autót olyan sokáig maga mögött tartott, sőt a gumikezelésének köszönhetően a végén még el is húzott tőle.”

Massa kiállta Hamilton támadásait isForrás: Williams F1

Massa elismerte, eleinte kételkedett abban, hogy jó ötlet volt Nico Rosberg mögött a pályán maradni a Safety Car-fázis alatt, „de a tempóm utána rögtön nagyon jó volt, úgyhogy nagy előnyt tudtam kiépíteni a többiekhez képest. Remekül kezeltük a gumikat, igazán elégedett vagyok a teljesítményemmel, nagyon élveztem a versenyt” – tette hozzá.

Valtteri Bottasnak viszont nem volt szerencséje, hiszen ő is rosszul jött ki az élmezőnyben történt rajtbalesetből, amivel több pozíciót vesztett. Smedley szerint a Safety Car után ő is jól vezetett, de a futam végén beleszürkült a mezőnybe a közepes keverékű gumikkal.

Bottasnak a pontszerzésért is meg kellett küzdeniForrás: Williams F1

„Ezt át kell gondolnunk, mert nem jellemző rá” – mondta Smedley. „Általában nagyszerűen kihozza a maximumot a gumikból, képes vigyázni rájuk” – vélte a mérnök, aki nem tudott magyarázattal szolgálni a finn 10. helyére. Azt viszont leszögezte, hogy jobb tempóra van szükség, „mert nem ott tartunk, ahol kellene, és 2-3 tizedmásodperc jelentős előrelépést hozhatna.”

Bottas megerősítette Smedley véleményét: szerinte a lágy gumikon még minden rendben volt, de a közepes keverékkel gyengének érezte a tapadást. „Meg kell néznünk, hogy minden rendben volt-e az autóval, mert az utolsó etapban meg kellett küzdenem vele” - tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!