Vágólapra másolva!
Az olasz csapat még Melbourne-ben írt gyanús feliratot a bokszfalról kilógatott táblára. A panaszkodó ellenfél az FIA segítségével szerette volna dekódolni az üzenetet, de szerintük nem történt szabálytalanság.

Az idei szezon egyik legforróbb témája a szigorú rádiózási korlátozás, amit azért vezettek be, hogy a versenyzők valóban külső segítség nélkül vezessék autóikat. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója már előre tájékoztatta a csapatokat, hogy a tiltott üzeneteket más formában, például a bokszfalról kilógatott táblákon és kormánykijelzőn sem szabad közölni a pilótákkal.

Az istállókat viszont aggasztja, hogy a szabályozás betartható-e, ezért ők maguk is árgus szemekkel figyelik a konkurenciát. Az Auto Motor und Sport szerint a Ferrari egyik melbourne-i üzenete máris kérdéseket vetett fel.

Rossz fát tettek a tűzre a Ferrarinál? Forrás: Ferrari

Az olaszok egyik ellenfele egy fotót mutatott be Whitingnak Bahreinben, amelyen az látható, hogy Sebastian Vettel tábláján a

titokzatos felirat szerepelt az Ausztrál Nagydíj során. A meg nem nevezett istálló arra volt kíváncsi, hogy mit jelent az „LFS6”, mivel a 3.2 valószínűleg Vettel előnyére, a P1 pedig az aktuális helyezésére vonatkozik, és ezeket nem tilos közölni a versenyzővel. A szaklap szerint az FIA az ügy kivizsgálását ígérte, de hivatalosan nem indult eljárást szabálysértés miatt a Ferrari ellen.

Valószínűleg ez volt az első vitás kérdés, amelyre fény derült a tilalommal kapcsolatban. A kommunikációs szigorításokhoz nagyobb gond nélkül alkalmazkodtak az istállók és a versenyzők, eddig csupán néhány alkalommal lehetett hallani, hogy a mérnökök megtagadták a választ a pilótáik kérdésére.

Tilos lett volna, de megúszták

Az Autosport úgy tudja, az üzenet a tiltott kategóriába esett, de Whiting szerint a Ferrari elfogadható indoklással szolgált róla. Azért volt rá szükség, mert a megszakításkor több csapatnál gond volt az üzemanyag-fogyasztás újraszámításával.

Vettel autójában konkrétan megzavarodott a szabványos vezérlőelektronika (SECU), ezért kellettek a táblára kiírt üzenetek, amelyeket az FIA előzőleg jóváhagyott. A verseny után a McLaren is elárulta, hogy részleges felmentést kaptak a rádiótilalom alól, így Jenson Buttonnak a szokásosnál részletesebb információval szolgálhattak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!