Vágólapra másolva!
Előjelek nélkül adta meg magát a Ferrari a Bahreini Nagydíj szabadedzésén, de az olasz csapat megtalálta a hiba okát. Nem ugyanaz, mint ami Kimi Räikkönent sújtotta Ausztráliában.

Pályafutása során először fordult elő, hogy Sebastian Vettel nem jutott el a futam rajtjáig sem, mivel a Bahreini Nagydíj felvezető körében a Ferrari motorja nagy füstöt eregetve felmondta a szolgálatot két héttel azután, hogy Kimi Räikkönen erőforrása is kigyulladt az Ausztrál Nagydíjon. A finn esetében a turbóval volt gond, de a belső égésű motorját megmentették, Vettelt viszont teljesen más hiba vonta ki a forgalomból, értesült a Motorsport.com.

Az olaszok először az injektorokra gyanakodtak, de végül kiderült, hogy

egy kipufogószelep romlott el,

de ez sem ok, hanem okozat volt - egy láncreakcióból adódott, amelyet a motor hibás elektronikai beállítása idézett elő. Miközben az autó kis sebességgel haladt, emiatt túl nagy terhelés érte a kipufogószelepeket, és az egyik megadta magát. Úgy vélik, az elektronikai hiba magyarázza azt is, hogy miért nem látták előre a hibát a telemetrián.

Itt még működött a Ferrari Vettel alatt Forrás: AFP/Mohammed Al-Shaikh

Amennyiben látják, Vettel autójába már a futam előtt új erőforrást szerelhettek volna, ezt most a jövő hétvégén zajló Kínai Nagydíjra kell megtenniük. A Ferrari mindent megtesz, hogy legközelebb ne foduljon elő hasonló, de megnyugtató számukra, hogy úgy tűnik,

az erőforrás hardverének tervezésekor nem követtek el alapvető hibákat.

Bár a Ferrarinak nem jön jól, hogy mindkét idei versenyen elvesztették az egyik autójukat, korábbi elnökük, Luca di Montezemolo szerint nincsenek nagy bajban.

„Igen, a motor elromlott, de még mindig jobb a 2. sorból rajtolni, mint a 8.-ból” – idézte a La Gazzetta dello Sport. „Emlékszem, 1996-ban Michael Schumacher motorja is elromlott a felvezető körben, aztán nyertünk Spában és Monzában” – tette hozzá. „A Forma-1-ben mindig rengeteget kell dolgozni, remélem, hogy a vasárnap történteket párhuzamba állíthatjuk majd a Schumacher-korszakkal.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!