Már a Honda és a Renault motorja is jobb a tavalyi Ferrarinál

Forma-1, Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 20: Max Verstappen of Netherlands and Scuderia Toro Rosso leads Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP during the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 20, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160320-00149 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A vártnál hamarabb hátrányba került a lóerők terén a régi Ferrari motort használó Toro Rosso, de Max Verstappent ez egyelőre nem aggasztja, örül az autója megbízhatóságának.

Egyelőre nagyon versenyképesnek tűnik a 2015-ös Ferrari motorral hajtott Toro Rosso, de elképzelhető, hogy gyorsan rosszra fordul a kocka, mivel a Honda és a Renault a vártnál tempósabban fejleszti saját erőforrását. A Red Bull tavaly mindkét csapatától száműzni akarta a sokat kritizált francia motorokat, de nem találtak helyette mást. Attól tartottak, a Toro Rosso számára még a tavalyi Ferrari is jobb választás lesz.

Helmut Marko közvetlenül a szezonkezdet előtt arra számított, hogy a faenzai fiókcsapatuk az erőforrásnak köszönhetően eleinte lenyomja majd a Red Bullt, de elismerték, hogy a TAG Heuer néven működő Renault egység is sokkal jobban teljesít a várakozásoknál. Ezt a Mercedes mérései is alátámasztják.

Hiba volt lecserélni a Renault motort a tavalyi Ferrarira? Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

„Talán nem ismert, hogy a legkisebb teljesítményű erőforrás a mezőnyben már a Toro Rossókban dolgozó Ferrari” – nyilatkozta az ESPN-nek Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője. „A Renault és a Honda nincs sokkal lemaradva (az idei) Ferraritól és a Mercedestől, úgyhogy

A jelenleg érvényes technikai szabályok alapvetően 2014 óta vannak érvényben, azóta 40 futamból mindössze hármat nyertek Renault, hármat Ferrari erőforrásokkal, a többit a Mercedes gyári csapata zsebelte be.

Az Ezüstnyilak fölényét továbbra is a motorok számlájára írják,

de Lowe leszögezte, hogy a lényeges eltéréseket nem itt kell keresni.

„A Forma-1 legrosszabb motorjai, amelyeket az emberek a pokolba kívánnak, abszolút értékeik tekintetében még mindig lenyűgözően hatékonyak. Csupán 1-2 százalékkal gyengébbek a legjobbaknál” – közölte a brit szakember.

Már most érezhető a különbség

A Toro Rosso mindkét idei futamon pontokat szerzett, és az időmérőkön is kifejezetten versenyképesnek tűnnek, ám Max Verstappen elárulta, hogy

A gyakran lázadó holland úgy véli, „még ezzel is boldogok vagyunk, mert megbízható, ami számunkra jó kiindulási alap.”

Verstappent az sem lepte meg, hogy a motorerőre érzékeny bahreini pályán is testvércsapatuk, a Red Bull szerepelt jobban, mivel Daniel Ricciardo másodszor is a 4. helyen ért célba. „Remek autójuk van, ezt már eddig is tudtuk, és a motorral is nagyot léptek előre” – jelentette ki. A Toro Rosso az idén biztosan nem kap továbbfejlesztett erőforrást, míg a Renault a Kanadai, a Ferrari pedig a Spanyol Nagydíjra harangozott be újításokat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!