Társoldalunk:

Az F1-nek muszáj bevezetnie a glóriát

2016.03.29. 18:44

Massa szerint életeket menthet, ezért ez teljesen egyértelmű. Lucas di Grassi viszont úgy látja, az F1 állandóan félmegoldásokat erőltet.

Az FIA már 2017-től be akarja vezetni a pilóták fejének védelmét segítő, glóriának csúfolt bukókeretet, amely azonban a versenyzőket komolyan megosztja. Többen kiálltak mellette, míg mások – például Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg – esztétikai, illetve elvi okokból is az ötlet ellen vannak. A Force India német versenyzője szerint a Forma-1 már most is épp elég biztonságos, de Daniel Ricciardo „hősködésnek" nevezte ezt a hozzáállást, amelyet Felipe Massa sem tart helyesnek.

„Én a biztonság lelkes támogatója vagyok" – mondta. „Ha megmenthetünk akár egyetlen életet is, megakadályozhatjuk, hogy a balesetben versenyzők sérüljenek meg, akkor mellette vagyok.

Nem hiszem, hogy az F1-ben mindenképpen muszáj az életünket kockáztatnunk,

vagy hogy az emberek örülnek a veszélynek."

A márciusi teszten a Ferrari kipróbálta a "glóriát"Forrás: Ferrari

„Nem akarok azzal menőzni, hogy á, nekem nincs szükségem még sisakra sem, ennyire király vagyok! Csak azt szeretném, ha a versenyzés biztonságosabb lenne." A tavaly elhunyt Jules Bianchira célozva hozzátette: „Már elvesztettem egy barátot az F1-ben. Nem tudom, a glória segített-e volna rajta. Valószínűleg nem, de nem szeretném, ha újra valami hasonló történne."

Massa a 2009-es Magyar Nagydíj időmérőjén súlyos fejsérülést szenvedett, amikor fejbe találta a Rubens Barrichello Brawn GP-jéről leesett rugó. Noha egy ilyen esetben a Red Bull által javasolt magasított szélvédő jobb védelmet nyújthatna,

Massa mégis inkább a glória pártján áll.

„A képeken, amiket a Red Bullról láttam, két tartópillér volt oldalt, pont ott, amerre nézni szoktunk, úgyhogy az még jobban akadályozhatja a kilátást. Különben is, úgy néz ki tőle az autó, mint egy buggy" – mondta, hozzátéve ugyanakkor, hogy ettől függetlenül nem zárkózik el annak a bevezetésétől sem, ha a teszteken beválik.

Az F1 a félmegoldások híve?

Az egykori F1-es versenyző, Lucas di Grassi, az Audi Le Mans-i együttesének tagja viszont úgy véli, a sport állandóan félmegoldásokat erőltet, pedig a legjobb megoldás a WEC-ben is használt buboréküveges, teljesen zárt pilótafülke lenne.

A WEC-ben teljesen zárt pilótafülkéket használnakForrás: Origo

„Szerintem az F1-es autók már most is elavultan néznek ki, és nagyon hasonlítanak egymásra" – nyilatkozta a brazil a Motorsport.com-nak. „Folyamatosan félmegoldásokat próbálnak ki, mint például az orrkúppal, amikor bevezették azokat az idétlen (lépcsős) koncepciókat, és a Caterham úgy nézett ki, mint egy porszívó."

A pilótafülkével is egy félmegoldást fognak választani:

bevezetik, aztán ki fog derülni, hogy fabatkát sem ér. Félnek a drasztikus megoldásoktól, így az eredmény teljes káosz. Megállnak félúton, aztán meglátják, mi lesz."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!