Kvjat: Valakinek muszáj volt hibáznia

Forma-1, Danyiil Kvjat, Red Bull Racing, Ausztrál Nagydíj
MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 19: Daniil Kvyat of Russia drives the (26) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer waits in the Pitlane during qualifying for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 19, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160319-00099 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Ricciardo az előzetes várakozásoknak megfelelően szerepelt az időmérőn, elmondása szerint a Red Bull a Kanadai Nagydíjtól lehet versenyképesebb. Megmutatták, milyen bukókeretet terveznek a glória helyett.

Változékony időjárásban bízott a Red Bull az Ausztrál Nagydíj szabadedzései után, de az időmérőn végül száraz maradt a pálya, így a megreformált lebonyolítás ellenére is érvényesült főbb versenytársaik előnye. Daniel Ricciardo eljutott ugyan a 8 fős létszámra korlátozott Q3-ba, Danyiil Kvjat viszont meglepetésre már a Q1-ben búcsúzott. Az ifjú orosz forgalomba került, majd a gumijai veszítettek a teljesítményükből, így a 18. helyen kiesett .

„Ez egy új rendszer, valakinek hibáznia kellett, ma pedig mi voltunk azok” – nyilatkozta Kvjat. „Akad bőven elemezni való a rövid Q1-es pályafutásunk alapján is. Holnap mindent beleadok, hogy keresztüljussak a mezőnyön. Nem lesz nagy élmény a 18. helyről rajtolni, de hosszúnak ígérkezik a verseny, és megpróbálok mindent kisajtolni belőle, hogy pontokkal térhessünk haza.”

Korai búcsúja miatt Kvjat a mezőny végén ragadt a holnapi rajt előtt Forrás: 2016 Getty Images/Mark Thompson

A hazai pályán szereplő Ricciardo a délelőtti harmadik szabadedzésen és az időmérőn egyaránt a 8. helyet érdemelte ki, így a záró etapban is pályára léphetett, igaz, rögtön ki is esett. „Jó dolog beférni a Q3-ba,

– foglalta össze a Ricciardo. „Még egy tized további helyeket jelenthetett volna, de ez mindig így alakul” – mondta a Red Bull pilótája, aki ennyivel maximum Carlos Sainzot utasíthatta volna maga mögé.

Ricciardo úgy vélte, hogy az új időmérő rendszer a Q1-ben és a Q2-ben még rendben volt, mert

és ez izgalmat okozhatott a rajongóknak”, de saját szemével is láthatta, hogy „a Q3 nem alakult jól, furcsa volt látni az autójukból kiszálló versenyzőket, amikor az edzés még tartott.”

A Red Bull az időmérőn a Mercedesek és a Ferrarik mellett testvércsapatuk, a Toro Rosso autóitól is kikapott annak ellenére, hogy Ricciardo szerint a Melbourne-ben használt TAG Heuer (Renault) erőforrás kicsit javult a tesztek óta. „Egyelőre nem beszélhetünk óriási előrelépésről. Amikor az ember néhány száz lóerős teljesítménnyel gazdálkodik, további

meg sem érezni, ha beletaposunk a pedálba” – nyilatkozta. A háromszoros futamgyőztes azt viszont elismerte, hogy az egyenesek utolsó negyedében tapasztalható, hogy jobban húz a motor, és belátható időn belül a fejlesztések egy mérföldkőhöz is elérhetnek. „Most arról van szó, hogy Montreal környékén kellene egy nagyobbat ugranunk, remélem akkor odacsaphatok a lovak közé, és a nyakamon is megérzem majd a G-erőket” – erősítette meg a beharangozott 35 lóerős ugrást.

Mozgalmasan alakul a Red Bull hétvégéje a pályán zajló események mellett is. Csütörtökön bejelentették, hogy technikai együttműködésbe kezdenek az Aston Martinnal, majd Christian Horner szombaton délután az elsők között kért bocsánatot a szurkolóktól a balul elsült időmérő miatt. Szerinte a döntéshozóknak feltartott kézzel el kell ismerniük, hogy törekvésük ellenére az új lebonyolítási rend nem izgalmasabb, hanem unalmas edzést eredményezett.

Horner a Mercedes által javasolt, és a Ferrarin kipróbált bukókeret ellen is szót emelt, az időmérő előtt nem sokkal pedig saját koncepciójuk látványtervét is közzétették. Ez gyakorlatilag egy kerettel megerősített, szélvédővel ellátott, és felül nyitott pilótafülke, amit a vadászrepülők ihlettek, és

a glória néven emlegetett megoldással ellentétben a kisebb testek ellen is védelmet nyújtana.

Egyelőre viszont még csak a 3D-s modellező szoftverekben létezik, ezért az FIA a másik változatot támogatja, amellyel éles kísérleteket is végeztek már.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!